Inlägg från: Prinsessan på ärten |Visa alla inlägg
  • Prinsessan på ärten

Ruvare oktober 2016

Men så trevligt med folk i samma båt.. hade nästan glömt bort familjeliv ( efter att jag träffat världens bästa mammagrupp här när jag väntade sonen för ett par år sedan, vi pratar fortfarande dagligen :)

Hursomhelst, det där täta syskonet vi ville ha kom aldrig och det som började som egna försök ( sonen kom till lätt på " naturlig väg") i aug 2014 blev till utredningar, pergotime och ivf...

Ivf 2 fick vi avbryta i somras pga att vi fick ut 32 ägg och jag var högrusk för överstimulering. Den cykeln frös vi 4 st

Just nu ruvar jag på ett 5 dagars från vårt första ivf från i våras ( 4 ägg, ett 2 dagars tillbaka och ett gick att frysa) ostimulerad cykel så jag slipper Lutinus den här gången :) Har testdag 1/11 men har testat sedan rd7 och det svaga strecket jag fick då har bara blivit starkare. Rd11 idag... 12 om en kvart :)

Nu verkar det dock inte bli mörkare och jag nojar givetvis ihjäl mig. Hade en spontan graviditet i somras mellan ivf 1 och 2 som slutade i tidigt missfall.

Lycka till alla som väntar och fasiken vad starkt av er ni som håller ut till testdagen, den självdisciplinen har inte jag :)

• Prinsessan på ärten

Idag är min testdag! Fortfarande svagt streck som inte blivit starkare sedan i lördags... 1-2 veckor på Clear blue ( 14 dagar efter en 5 dagars återföring) inget av det bådar särskillt gott.

Fick komma in och göra beta test, som visade 68... när det borde vara minst 250...helst över 1000....

Ska tillbaka på torsdag men just nu känns det ganska hopplöst :(

Ska tilläggas att mitt tidiga missfall i somras efter spontangraviditet var ännu svagare än det här... men det känns ändå inte bra

• Prinsessan på ärten
    shrigley skrev 2016-11-02 03:40:41 följande:
    Förstår! Men snart vet du, och detsamma gäller för mig. Jag befarar också det värsta. Kände massa symptom så sent som i måndags men sen dess - nada. Inget. Det är liksom helt dött. Lite pirr i brösten o där nere, men tror det snarare är Lutinus. Tog test nu inatt kl 0230 eftersom jag kände mig orolig i kroppen, och där var det inget vidare utslag. Är på RD 12 så det borde ju vara tydligt utslag även om det är en sticka (känslighet 25) eftersom jag fick positivt RD 9 o 10 med testa-tidigt-test (känslighet 10). Fan!
    Idag är strecket knappt märkbart. Tempen är nere på deppiga 36,8 ( gravtemp är minst 37,2) och jag är helt slut från att ha gråtit hela gårkvällen...

Än så länge inte en droppe blod men det kommer nog under dagen.

Kan man sjukskriva sig för stundande missfall? För idag kan jag inte jobba... det går bara inte :(
  • Prinsessan på ärten
    shrigley skrev 2016-11-03 15:11:37 följande:
    Prinsessan, hur har det gått?
    Lämnade blodprov idag igen, hcg hade sjunkit till 52 ( från 68) så inget bra tecken. Dock blöder jag inget ännu och har fortfarande ömma bröst etc.

Idag är jag i 4+6 och min ivf läkare säger att det inte ser hoppfullt ut men så länge jag inte blöder är jag gravid. Jag är dock inte lika hoppfull. Testet blir inte starkare och det känns inte som om det är på väg åt rätt håll...

Fick bokat en tid nästa torsdag för att kolla, om jag inte fått mens innan dess..

Är ganska förkrossad. Nästa försök blir februari såfall, ( om vi inte har crazy tur och prickar in en dag i julen) för i januari är vi utomlands...

Har 4 kvar i frysen och kör ostimulerat FET.

Hur har det gått för dig?
  • Prinsessan på ärten

Idag är dag 6+0 och missfallet är här.
    Ska ringa på måndag och avboka ultraljudet och planera nästa försök.

Vi kör ju ostimulerat fet så hoppas på redan nu. Denna cykeln lilsom! För nästa landar mitt i julhelgen och nästa igen är vi utomlands. Vill iiiinte vänta till februari!

• Prinsessan på ärten
    Sjeldan skrev 2016-11-05 08:27:57 följande:
    Vi kör också ostimulerat fet och fick börja om direkt. Håller tummarna för dig!
    Verkligen? Nu blev jag glad :) hade ni också tidigt missfall?

Tänker dock att jag aldrig fick några höga hcg nivåer så kanske att det räknas som om det typ aldrig hänt..
  • Prinsessan på ärten
    Sjeldan skrev 2016-11-05 17:48:39 följande:
    Jag var helt säker på att jag blev gravid efter fet, hade ungefär alla symptom man kan ha. En spontan graviditet i våras, som slutade i tidigt missfall, kändes ungefär likadant. Men, fick mens dagen efter bim och gjorde aldrig något test innan det så vet inte hur det räknas...

Pratade i alla fall med en sjuksköterska som sa att eftersom man inte har tillsatt något hormon räknas det som vanlig cykel och då är det inga konstigheter att göra ett nytt ostimulerat försök på nästa ägglossning!

Har ni många kvar i frysen?
    4 st... varav 2 försök redan är betalda ( 3 pack, där vi byter sista färskförsöket till 2 frys)

Fick avbryta i somras pga risk för överstimulering (32 ägg!) så då blev det 4 till frysen.

Den vi nyss fått missfall på är från vårt första försök i våras då det blev bara 4 ägg ( highs and lows här...) då satte vi tillbaka en och fick en till frysen. Så färre ägg men bättre kvalitet antar jag...
  • Prinsessan på ärten
    Sjeldan skrev 2016-11-05 20:51:45 följande:
    Tycker det är så märkligt med överstimulering. Det ska ju vara ovanligt, 1-2 % fick jag höra, men man läser ju om hur många som helst!

Hmm, men hur fungerar det egentligen med fet och betalning? Jag har tolkat det som att man får tre uttag betalt, men sen står det ju inget om insättningarna. Eller jag kanske inte är med på vad du menar? :)
    De gör ju allt de kan för att undvika överstimulering, så kanske att bara 1-2 % faktiskt blir det men många fler är i riskzonen.
    Vi bröt allt efter äggplocket, fick en mycket " snällare" ägglossningshormon än ovitrelle och sedan nada! Inga fler hormoner. Mensen kom efter 5 dagar och jag blev inte överstimulerad.

Men med 32 ägg, OM vi fortsatt med hormoner och återföring så skulle jag säkert blivit det...

Vi har ju ett barn sedan innan så betalar allt själva. 3 pack, 3 försök för 59 000.

Ett försök är stimulering, äggplock, befruktning och återförande. Eftersom vi avbröt förra räknades denna rundan som återföring nr två.

Har man i frysen kan man byta ett frysförsök mot 2 fet ( Tina upp och återföring) så det ska vi göra. Allt som allt får vi ju då 4 återföringar :)
Svar på tråden Ruvare oktober 2016