Inlägg från: BiancaLumen |Visa alla inlägg
  • BiancaLumen

Ruvare oktober 2016

Hej hoppar in jag med.

Var ca 9 år sedan jag var aktiv på FL senast, känns lite udda att vara här igen ????

Vi är på ruvardag 3. Satte in en morula (som de sa). Hur ska man stå ut med denna väntan. Inte gjort ivf innan.

Är så sjukt öm och ond i äggstockarna efter hela denna behandling,blir som nervsmärtor ända ner i benet.

Sen fick vi ut 17ägg med så kanske inte konstigt man känner sig ond i apparaturen,nån mer?

Och...vem mer än jag bölar hinkvis varje dag av inget?!! Hoppas nån! Jag tror att lutinus har ett finger med men vore "trevligt" att känna sin mindre ensam.

• BiancaLumen
    mjmj skrev 2016-10-28 09:04:12 följande:

Hej! 

Får jag också vara med? Jag ligger hemma helt utslagen. Hade äggplock i onsdags och har fortfarande ont,, Inte lika ont, men rejält ont. Typ spännings/träningsvärk i  hela buken, De plockade 19 stycken ägg. 9 stycken blev befruktade och nu väntar vi på insättning på måndag. Har fått testdag 13/11.

jen

Hej! Jag hoppade också med men ingen sa något till mig så jag får väl hälsa på nån själv tänkte jag!

Gjorde också äg förra veckan. Och det onda släppte för ca 2dagar sedan dvs nästan en hel vecka. Så oroa dig inte. Kan ju vara så när man plockat sjukt många ägg också. Äggstockarna är otroligt svullna länge efter.

Roligt att så många blev befruktade! Vi slutade med 12 st befruktade och 11 i frysen och ett som jag ruvar på nu.. Otroligt jobbigt att bara gå och vänta på att få testa om det tog sig.
  • BiancaLumen
    mjmj skrev 2016-10-28 15:16:37 följande:

Vad roligt att du hälsade! :) 

Jo.. jag har läst att desto fler tömda äggblåsor, desto ondare har man! men jag är alldeles för dålig för att vara hemma och bara "dega" så jag blir tokig snart. Hur många ägg plockade dem för dig? Oj! 12 stycken! Det var riktigt bra det! :) Vilken ruvardag är du på nu?

Vart går du på behandling?

Man blir ju rastlös av att bara ligga hemma hela dagarna,dock tänkte jag att är det nångång i livet man med gott samvete kan göra det så är det nu!

Dom plockade 16 ägg och 4 st var omogna men resterande klarade sig. Är på ruvardag 7 idag. Eller 8 beroende på hur man räknar. Och sedan igår har ett svagt illamående kommit på eftermiddagarna. Man undrar ju kan inte låta bli. För av lutinus(vaggisarna) mår jag inte illa av. Man vill ju bara ha testdag nu snart!

Dagarna går så segt.

Har du insättning måndag? Det är ett speciellt ögonblick mycket hopp och längtan tyckte jag!
  • BiancaLumen
    mjmj skrev 2016-10-28 15:16:37 följande:

Vad roligt att du hälsade! :) 

Jo.. jag har läst att desto fler tömda äggblåsor, desto ondare har man! men jag är alldeles för dålig för att vara hemma och bara "dega" så jag blir tokig snart. Hur många ägg plockade dem för dig? Oj! 12 stycken! Det var riktigt bra det! :) Vilken ruvardag är du på nu?

Vart går du på behandling?

Just det! Går på akademiska i Uppsala. Bor eg i Stockholm men blev remitterade dit. Är nöjd! Du?
  • BiancaLumen

Får jag fråga er alla en sal.

Svullen mage som är som en ballong som inte ens går att dra in? Är det nån mer som har så än jag?

Börjar bli orolig nu för den klotrunda magen verkar inte vilja ge med sig snarare tvärtom. Och upp 2kg på två veckor sedan äp. Det kan ju inte vara fettvikt tänker jag så snabbt.

Bör man ringa sin klinik?

• BiancaLumen
    Sussie11 skrev 2016-11-01 08:26:33 följande:

Tycker absolut du ska höra av dig till din klinik!

Det kan vara tecken på överstimulering, behöver inte vara det men det du beskriver är symtom för det.

Håller tummarna att allt ska vara bra!!

Kram!

Tack för svar och omtanke!

Jag var medel-överstimulerad och får nu även ta blodtunnande sprutor. Är jobbigt med andningen och ska tillbaka på torsdag för att mäta vätskan igen.

Men- det visade sig även att det fanns en anledning till att svullnaden eskalerat.

JAG FICK ETT PLUS!! Lite tidigt att testa rd-12.

Så en mindre bra sak idag och en jättebra sak!

Kram
Svar på tråden Ruvare oktober 2016