• mrsnyberg

Ruvare oktober 2016

Hej!

Första ivf-försök här också :D

Är inne på ruvdag 6, testdag 30/10..

Är lite nojig nu när jag känner typ inget, bara bröst som ömmar lite och vet inget vad som händer därnere och googlar överallt också!

Lutinus, Oja jag kan hålla med att det är lite jobbig men värt! ;)

Håller timmar för er!

• mrsnyberg

Skrev också fel ruvdag, det är min ruvdag 7 idag.. alltså fick jag in embryo i fredags, äggplockning var i onsdags..

Idag är det mitt humör som spökar, jag grät jättemycket för "ingenting"..
    hur känner du dig idag? Kram

• mrsnyberg

På ruvardag 11, kändes som en kniv högg till i livmoder, aj!
    Hade lite svårt att skita.. jag har inte fått något blödning och tjuv testade, ett spökstreck att jag vet inte om det är positiv eller neg..
    Antar min hcg är fortfarande så låg.. TD är nu på söndag, ändå är jag så nojig :/

Grattis Sussie till +! :)

• mrsnyberg

Igår och idag fick jag ljus rosa flytning på trosskydd, är på ruvdag 13 och kör på Lutinus 3 ggr/dag, är det normalt?
    Har läst någonstans att det är normalt att blöda på ruvdag 12-14?
    Lite nojig här...

• mrsnyberg

Vet inte hur man svarar på en som har kommenterat?

Jag har tjuv testat i måndags, det syns nästan knappast, men om jag rör på olika vinkel och längre avstånd, såg det ut som ett spökstreck.. vet inte om jag inbillade mig eller inte, har TD på söndag, jag får vänta snällt :)

• mrsnyberg
    shrigley skrev 2016-10-27 16:12:40 följande:
    Tryck på "citera" så svarar du på en kommentar :)

OK, jag har TD 5/11 så en evighet till dess. Kanske testar på sön-mån nånting..
    Ah tack!! :D

Håller tummar för dig!
  • mrsnyberg

Hur länge blödde ni? Jag är inne på tredje dag med rosa flytning, och tog sista Lutinus idag på eftermiddag, nu nyss gick jag till toa, nu är det blandat rosa och brun, mest brunare..
    Av nåt konstig anledning är jag väldig lugn av mig?

• mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-29 09:28:31 följande:
    Jag blöder mer och mer nu men fortfarande inte riktigt "mensblod", mer blod som har blandats med vatten. Första gången var i söndags och då blev det bara rosa flytningar vid ett tillfälle. Sen började det igår igen men med mer blod. Jag får panik över det här :(
    Det är samma med för mig..
    Det är normalt att blöda lite men inte likt som mens.. känner du dig väldig osäker och orolig, ring till 1177.
    Kram
  • mrsnyberg

Jag gick och tvekade hela dagen (nästan) om jag skulle tjuv testa idag, TD är imorgon...
    Blod blev lite rödare och små klump kom ut, vid 14 tiden..
    Min man som "förbjöd" mig att testa tidigare än imorgon, lät mig testa mig idag ändå..
    Positiv! :D
    Jag ska testa igen imorgon ändå och kontaktar min kliniken på måndag :D

• mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-30 08:03:26 följande:

Det är nog kört för mig nu :( Igår kväll kom det jättemycket blod och det vill inte sluta. Fy vad ledsen jag blir :(

Ge inte upp, vänta i några dagar till!
    Jag blöder också, lite nojig men ändå är jag lugn av mig.. kram
  • mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-30 14:51:32 följande:
    Jag blöder jättemycket så det finns inte så mycket hopp kvar :( Beundrar dig som klarar av att vara lugn.
    Du kanske bör ta kontakt med 1177 eller din kliniken direkt imorgon bitti, eftersom du blöder så mycket? Kram
  • mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-10-30 18:42:26 följande:
    Ja, jag ska ringa kliniken imorgon. Jag har som en vanlig riklig menstruation så det är nog inget farligt. Av gammal erfarenhet så hjälper inte 1177 när man ringer. När jag fick mitt missfall i somras och hade jätteont, så fick jag till svar att ta 2 alvedon och då låg jag och skrek. Jag har tappat all tillit för 1177 tyvärr :( Tack för omtanken <3
    Oj oj :/ då förstår jag..
    Men gör så, ring din kliniken imorgon.. ta hand om dig nu och berätta sen hur det går för dig. Kram
  • mrsnyberg
    Rosen82 skrev 2016-11-03 08:24:28 följande:

Tog mitt test idag efter att ha blödigt sen i lördags. Det visade negativt som jag trodde :(

Kram på dig..
    Jag fick också negativ på mitt gravid testet, efter ha blött i några dagar..
    Nytt försök i januari, för andra gång.,
  • mrsnyberg
    shrigley skrev 2016-11-03 15:10:44 följande:
    Hur snabbt kan man få köra igång igen, vet ni? Jag har så dåliga värden och pga min ålder så måste jag köra långa protokollet, dvs nässpray på 21:e dagen efter nästa mens. Känns som långt fram i tiden just nu.
    Det går att sätta i gång igen redan till nästa mens.
    Jag vill ta det lugnt så sätter jag i gång till januari, då har allt lugnat sig efter all firande..
    kram
Svar på tråden Ruvare oktober 2016