• Duckan

Hur många är lagom att bjuda på kalas?

Vi fick nyligen en liten tillsägelse av en i vår personal om att en i klassen bara hade bjudit några få av tjejerna i klassen på kalas. Det var så dåligt och skapade utanförskap osv. 
    Vi har hittills bjudit hela klassen alt bara tjejerna. Det verkar vara den "oskrivna regeln" och vi ämnar följa den.

• Duckan

Alexi och sextiotalist, detta är inte mitt påhitt utan vad jag fick talat om för mig så sent som för två veckor sen.
    Hon malde även på om att "tänk på dem barnen som aldrig blir bjudna på kalas, hur det känns för dem".
     Jag känner mig inte skyldig då vi ej gjort så, men jag känner mig absolut manad att ej heller göra så vid kalas.

• Duckan

När jag var barn var det ingen i skolan som ifrågasatte kalasen på fritiden, men nu för tiden verkar det vara vanligt med sånt?
    Jag har bara ett barn så jag är väl lite rookie trots att hon är 9 år nu.

I vår klass har nästan alla killar bjudit hela klassen medan tjejerna ofta tar bara tjejerna. Vi själva har gjort både och.

• Duckan

Jag börjar känna samma sak sextiotalist. Finns andra ex på där hon kommit med lite udda uttalanden till mig, men det är ju ot här.
    Hon är fritidspedagog, men jag jobbar i klassen och på fritids.

Hur som, alla i klassen (utom just denna flicka då som var på tapeten) har bjudit in på det sätt som jag skrev. Alla av ett kön eller hela klassen. Det verkar vara så det funkar hos oss.

Svar på tråden Hur många är lagom att bjuda på kalas?