Inlägg från: 1234568 |Visa alla inlägg
  • 1234568

Mina föräldrars syn på att vara sjuk

maratontjejen skrev 2016-10-19 11:40:47 följande:
    Jättebra för dej att du kan vara hemma vid halsonda. Men skriv det och tipsa TS istället! Det finns ingen anledning för dej att hoppa på mej. Jag utövar triathlon, marathon, ultravasor osv. och lever på prispengar och sponsor kontrakt. Jag har inte den möjligheten att klaga även om jag spyr blod. Kroppen är fantastisk och man klarar mer än vad man tror!
    Då borde du också veta om att dom grenar du räknar upp är livsfarliga att utöva med just halsfluss.

Halsfluss är en av dom sjukdomar som kan ge riktigt farliga följdsjukdomar om man anstränger sig och inte vilar. Och du kan inte veta om ditt halsont är halsfluss eller "vanlig förkylning" när det börjar.

Och även vid förkylningar ska man inte utöva sporter som du räknar upp. Av samma skäl jag nämnt ovan. Och vill du utsätta dig för riskerna...ditt val. Men stå inte och hoppa på dem som inte vill jobba med halsfluss pga av att man inte vill ha problem med hjärtat resten av livet. Och framförallt. Du blir ingen hjälte för att du springer maraton med halsfluss, och ingen kommer tacka dig om du insjuknar så att du aldrig mer springer ett maraton, för att du inte stannade hemma den dag du kände dig risig i halsen.
  • 1234568
    maratontjejen skrev 2016-10-20 09:53:47 följande:
    Jag skrev ju att det var jättebra att dom som har möjlighet att stanna hemma om dom har ont i halsen kan vara det. Jag har inte den möjligheten. Jag har inte hoppat på någon och jag har inte kallar mej själv för hjälte. Du däremot hoppar på mej, sluta med det är du snäll. Precis som du sa, det är mitt val så det finns ingen anledning för dej att lägga dej i. Jag behöver inte och vill inte ha dina råd. Jag är vuxen och klarar mej själv. Ge dina råd till TS som bett om råd istället, tack!
    Du verkligen tror du inte hoppar på någon, eller är så vuxen .Fel.

Och om du inte har möjligheten att vila när du är sjuk, utan istället ska utöva sport, för att det kostar dig för mycket att vara hemma? 

Hur mycket tror du det kommer kosta det om dagen kommer när du inte kansprorta alls, för att du inte hade råd att vara sjuk några dagar?

Antar du är ung och kroppen inte än svikit dig. Dagen kommer när den gör det också, så bra är att ordna sitt liv så man har råd att vara sjuk.
Svar på tråden Mina föräldrars syn på att vara sjuk