Inlägg från: JohannaK94 |Visa alla inlägg
  • JohannaK94

det här med iPads till snorungar

Ursäkta mig på rubriken. Men som den lyder... vad är det här med att köpa egna iPads till småungar?

Vi lever två barn. Vi har ett varsitt jag och min sambo. Barnen är 4/5år.
    Båda barnen har iPads hos mamma/pappa.
    Sambons son har nu önskat sig en iPad i julklapp och sambon bad sonen be farmor köpa.

Av egen åsikt så tycker jag inte barnen ska ha En egen. Speciellt inte efter att nästan precis tagit sönder den vi hade. Sluta skämma bort ungarna med saker dom inte klarar ta hand om.

Om de nu blir att sonen får en.. mitt barn då? Ska hon bli ledsen för att hon inte får nån? Är jag löjlig?
    Rätt ska va rätt. Meningen att jag och sambon ska komma
    Överens om sånt och på de planet tycker jag att de ska vara lika med tanke på att dom är
    Jämngamla. Får en så ska båda ha annars får det va. Eran åsikt tack..

• Svar på tråden det här med iPads till snorungar
  • JohannaK94
    Dixie skrev 2016-10-17 19:33:36 följande:

Brukar ni ha millimeterrättvisa mellan barnen? För det låter mest som du inte tycker att pojken ska få ngt för att ditt barn inte kan få samma sak?!

Verkligen inte men en egen iPad är en stor sak. Speciellt till en 4 åring.
  • JohannaK94
    puman76 skrev 2016-10-17 22:39:50 följande:

Åhh vad jag håller med! Det gäller även iPhones och andra dyra mobiler. Tyvärr har inte sambon och hans två barn samma inställning. Bortskämda är vad de är... äldste bonusen fick en iPhone när han fyllde sex år i somras. När jag ber honom vara rädd om den för att den var dyr säger han "äh det e bara att köpa en ny". Har ingen koll på vad saker kostar eller pengars värde.
    Dagens småbarn är grymt bortskämda. Måtte jag kunna hålla emot när vårt gemensamma barn börjar tjata :)

Tack änltligen ????????
Svar på tråden det här med iPads till snorungar