Min relation till exets barn
Ja, det här var bästa kategorin jag hittade...
Jag funderar på vilken roll jag ska ha för mitt ex:s barn. De är i lågstadie-mellanstadie-åldern. Innan det tog slut, för ca ett halvår sedan, var jag snubblande nära att ta plastpapparollen fullt ut. Kände att de var så trygga med mig att jag kunde vara ensam med dem, natta dem, spela spel, hjälpa med läxor och så vidare. Efter uppbrottet har jag bara träffat dem några få gånger.
Det lär dröja innan jag kan träffa mitt ex på ett naturligt sätt igen (om ens någonsin), men på grund av geografisk närhet är det oundvikligt att jag träffar på barnen då och då. Hittills har det blivit ganska konstiga möten. Jag vet inte vad de vet, vad mitt ex har sagt till dem, vad jag kan prata om...
Har försökt diskutera frågan med henne, men hon undviker den konsekvent. Jag vill förstås ha en så bra relation som möjligt till dem. Ingenting är ju deras fel. Men ännu viktigare är att de är trygga om vi träffar på varandra någon gång.
Självklart inser jag också att jag inte har någon "rätt" att träffa dem, men jag tror att både jag och de får ut mycket av det.
Vet inte riktigt vad frågan är här, men jag är tacksam för all input.