• mickaa

IVF november 2016

Hej alla. Ni som gjort ÄP O ET. hur mår mådde ni dagarna efter. De e nu 6 dagar efter äp o jag känner mig svullen o väldigt öm i magen och den högra äggstocken. Hugger till då o då men känner värken eller vad man nu säger hela tiden. Kan inte röra mig allt för hastigt utan att de sticker till i magen

Gör ju inte ont utan mer att man känner att de inte e som vanligt där inne. Frågan e ju om de är en liten överstimulering eller om lutinus ger den här effekten. Sjuk har jag blivit på kuppen oxå.;( halsont o snorig. Aj de e fan synd om mig nu asså;) nej men är de normal sej o bli lite mörbultad en vecka efter.?

• mickaa
    Busfrö10 skrev 2016-11-10 09:47:16 följande:

Oj! Stackare! Jag har äp nästa vecka så får se hur det går. Ska man vara hemma någon dag efter också eller?

Har en fråga om flytningar... Jag tycker att jag har en del sånt nu. Dag 8 med sprutor. Är det de som framkallar det?

Sprutorna kan göra att man får flytningar. Helt normalt. ;) jag är sjukskriven så jag var hemma. Men samma dag som äp ska man va hemma. Men ja hade nog tagit en extra eftersom man inte riktigt vet hur kroppen mår, man e ju så olika. Ja hade nog inte klarat av att jobba fören nu typ. 6 dagar senare. E väl överkänslig;p
  • mickaa
    Trädgårdstomten skrev 2016-11-10 15:49:38 följande:

Hejhej, hoppar in här. Ivf nr 3, ET idag. Nu börjar den jobbiga väntan, försöker dock tänka att jag är gravid tills motsatsen är bevisad :) kram till er alla som kämpar

Välkommen;) har du fått barn på de 2 ivf innan.? Ja e på nr 1. Hade ET I måndags så vi ligger rätt lika;) vart gjorde du din behandling? Ja har skaffat mig en metod som e rätt bra, iaf för mig. Ja vet ju att OVITRIELLE ger positivt upp till 10 dagar. Så ja testar typ dag 8 o är de negativt vet jag att den e ur. E de positivt så tar jag test varannan dag och fotar så jag ser om det blir stegring eller ej. Sen e de ju mf risk däremellan men då vet man iaf att den rackaren har fäst.;)
  • mickaa
    Atuah skrev 2016-11-08 21:08:02 följande:

Hej,

Hoppar in här jag också, jag och min sambo har försökt tillochfrån i 4 år, påbörjade utredning i augusti'16 och har nu kommit fram till att jag har en missbildad livmoder och bara kontakt med en äggstock som även blev lite skadad efter en op för 3 år sen.

Kort protokoll och ska börja med gonal f nästa vecka ?? så himla skönt att allt är i rullning nu.

Oj, hoppas ni hittat en metod som funkar trotts att popcornlåda e lite skev. Den kan ju göra vad som helst nu för tiden så det kommer gå super;p lycka till:)
  • mickaa
    synthetical skrev 2016-11-10 18:57:12 följande:

BIM imorgon enligt äp. Fortfarande ingen mens i sikte och är så sjukt trött. Har precis lagt mig för natten haha.

Har testdag på onsdag men blir nog tjuvtest imorgon på rd 11 :)

Åh vad spännande:) håller allt vad ja kan hålla
  • mickaa
    synthetical skrev 2016-11-11 16:00:56 följande:

Wohoo :)

GRATTIS;) VILKEN RUVDAG ÄR DET.? gud vad kul;)
  • mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-11 18:21:51 följande:

Hej hej. Kikar in här för lite pepp.. Är det någon Som har svettats sjukligt mycket under ruvartiden? Är på dag 3, 4 ( FET med en blastocyst) om man räknar insättningsdag. Idag känns inte bra... svettas alltid när mensen är pågång. Bläääää

Hej. Ja har svettats mkt

Men mest under sovtid. Är på ruvdag 5 nu. Känner mig typ febrig som lite frossa typ. Men din mens borde cäl ändå inte kom nu.?
  • mickaa

Är nu på ruvdag 7 och har såklart inte kunna hålla mig. Testade på ruvdag 4 för att de om ovitriell en gått ur. De hade den ej var extremt svagt. Så testade ruvdag 6 för o kolla igen. O då är de 10 dagar sedan jag tog den. O det var tvär negativt. Vilket e gutt;) ska försöka hålla mig några dagar till innan jag kollar men de lär ju gå sådär.;p

• mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-13 16:16:39 följande:

Jag svettas bara på natten. Men brukar göra det inför mens. Tycker dock det ör väldigt tidigt.. vi har gjort så många försök (7 ivf och 3 äggdonation ) så jag ör så himla nojjig denna gång. Första gången allting såg perfekt ut.

OH hela 7 ivf. Då förstår jag att ni nojjar. Vilken ruvdag är du på.?
  • mickaa
    Tuttis skrev 2016-11-13 22:32:13 följande:

RD 5. Var dock på akuten precis så jag haft jätteont i magen. De tog blodprov som visade neg. Så det har inte funkat denna gången heller troligtvis...

Men ruvdag fem är inte säkert den visar alls. E ju väldigt tidigt. De har väl knappt satt sig tillrätta där inne? ;p
Svar på tråden IVF november 2016