Inlägg från: Mrs Okänd |Visa alla inlägg
  • Mrs Okänd

Hur ska vi förhålla oss till porr?

100kgpappa skrev 2016-10-17 21:59:36 följande:

Tror faktiskt inte det är lönt att ens försöka förklara för dig att man faktiskt kan uppskatta lite porr ibland, både ensam och tillsammans, OCH ha ett bra och givande sexliv, iom att du är så negativt inställd till porr, och inte verkar mottaglig för några argument alls.

Helt rätt!! Men in du nu uppskattar att lägga din tid på det så gör det! Jag tror iaf inte att det finns någon människa som blir lyckligare av varken porr eller våldsfilmer utan snarare mer olyckliga. Mer äkta kärlek till folket!!!!
  • Mrs Okänd
    Anonym (Öhm...) skrev 2016-10-18 07:54:03 följande:

Har du aldrig sett en porrfilm och tänkt "det där vore kul att prova"?

Nej! Jag brukar tänka ut själv vad man kan göra under sex. Jag behöver ju inte sätta på en porrfilm för det syftet? Gör folk det?
  • Mrs Okänd
    Livstrassel skrev 2016-10-18 11:57:47 följande:

Inte jag i alla fall. Jag har tittat en del på porr, men när jag är i en relation så försvinner mitt intresse för porren. Och med en partner vill jag experimentera fram det som ger oss båda njutning, göra det som faller mig in, inte det som man "ska" göra för att andra gör det.

Sedan är det också uppenbart att många av ställningarna på film är gjorda för att se bra ut, inte för att utövarna ska njuta.

Jag tror snarare att en del människor försöker härma och tror att de är bra i sängen bara för att de gör likadant. Hur många missnöjda finns det inte?
  • Mrs Okänd
    EnAnonumius skrev 2016-10-18 14:16:01 följande:
    Det är vad många gör i normalfallet också. Dock så kan faktiskt fantasin tryta hos VISSA och då kan porren vara ett hjälpmedel till att få i gång fantasin. Varför skall det vara så fel att hjälpa fantasin på traven?

När man sitter och läser dina inlägg så har du en negativ och nedlåtande syn mot de människor som kan uppskatta en porrulle ibland. Man kan ju undra varför du är så nedvärderande och nedlåtande mot människor som inte delar din åsikt i porrfrågan.

Vad spelar det för roll att jag har en negativ syn på folk som ser på porr? Du har ju lika negativ syn på mig.
  • Mrs Okänd
    EnAnonumius skrev 2016-10-18 14:27:43 följande:
    Äkta kärlek kan man ha ändå till varandra.
    Du verkar ju ha svårt att inse att de som kan titta på porr och använder porr som hjälpmedel för att få inspiration betyder inte att de saknar äkta kärlek till sin partner och andra.

Likadant med våldsfilmer. Tittar på sådan rullar i bland. Jag blir knappast olyckligare av att se dem. Tvärt om det är underhållande att se dem. Men för den saken skull så behöver det knappast heller betyda att jag är en våldsbejakande person. De som känner mig skull nog snarare kalla mig för pacifist.  Fundera du en smula på detta.

Fast om du kollar på porr är du väl intresserad av sex? (om man nu ska jämföra med våldsfilmer?)
  • Mrs Okänd
    EnAnonumius skrev 2016-10-18 14:31:03 följande:
    Vilket fick mig att tänka på vad som står i bibeln (ja jag är en ateist som har läst den boken).
    Jag parafraserar det lite

Det är okey att dricka alkohol så länge alkoholen inte blir en herre.
    Ojojoj, vad alkohol förstört mycket i denna värld.  Alkohol är ju inte heller något man måste ha för att leva ett bra liv.
  • Mrs Okänd
    100kgpappa skrev 2016-10-18 17:12:39 följande:

Nu är det ju iof inte ställningar som ger inspiration (för det är sin säger många ggr ställningar som gör att man kommer åt att filma bra, och som funkar sämre hemma, speciellt om man har en kuk som är kortare än 20 cm), utan olika typer av sex, tex gruppsex, bondagelekar, analsex, rollspel osv

Tur att min man man har en lång då...då funkar det hemma hos mig. Precis som på film...:)
  • Mrs Okänd
    Anders 386 skrev 2016-10-18 16:02:48 följande:

Har inte svar på dom frågorna.. 

Men faktiskt (tyvärr) har jag fått nöja mig med att se på vissa saker som jag aldrig får uppleva i verkligheten. (Precis som man kollar naturprogram från andra delar av världen som man aldrig får uppleva i verkligheten.)

Men det viktiga är att jag tycker om att se porr - det ger mig njutning och en skön känsla av sexuell upphetsning. Till skillnad mot vissa filmer med inslag av våld - som istället ger mig en obehagskänsla och besk eftersmak.

Jag hittar liksom inga motiv till att inte titta på porr eftersom jag njuter av det.

Men känner du nån gång att det inte är ok att titta då? Din fru tycker att det är bra, du tycker det är bra och du står för det? Då är det väl inga problem? Eller vill du att man ska prata öppet om det? Det gör man ju inte om sex heller.
  • Mrs Okänd
    100kgpappa skrev 2016-10-18 16:51:51 följande:

Men det kan bli bra mycket roligare...

Ja, för vissa kanske men skulle det inte finnas alkohol hade mänskligheten sluppit mycket elände, det måste du ju hålla med om?
  • Mrs Okänd
    100kgpappa skrev 2016-10-18 17:52:52 följande:

Så ni kör porrfilmsställningar hemma alltså, det var lite oväntat...

Visste inte att det fanns ställningar enbart för porrfilm? Vilka är det? Trodde jag testat det mesta.
Svar på tråden Hur ska vi förhålla oss till porr?