• Anonym (Eh)

Ett barn sen tidigare, gravid igen

Anonym (Snart3) skrev 2016-10-14 23:27:43 följande:

Vi har ett barn på 1år sen tidigare tillsammans och nu är jag gravid igen. Han lämnar mig om jag behåller och jag vill inte göra abort = kommer behålla barnet.

Han vill inte veta av barnet i magen. Han hotar med familjerätten till 1åringen, hur stor är chansen att han för ensam vårdnad för honom trots han inte vill veta av barnet i magen?

Vi har gemensam vårdnad. Går vi isär kommer jag flytta 100mil till min familj ist.

Har aldrig förstått kvinnor som trotsar och behåller barn mot pappans vilja och är redo att utsätta kommande barn för icke-optimal situation från födelsen..
  • Anonym (Eh)

[quote=77052370][quote-nick]Anonym (Man 46) skrev 2016-10-14 23:43:31 följande:[/quote-nick]O jag har aldrig förstått män som hotar med att lämna om en kvinna behåller barnet.

Va e det för jävla man ?

å TS, lämna i alla fall, med dom hoten så är han inget å ha.

Kram å lycka till med allt.[/

Vadå hota? Vill man inte så vill man inte..

Asså..vuxna människor borde kunna komma överens i fråfan om barn och skydd eller?!

• Anonym (Eh)
    Anonym (H) skrev 2016-10-15 00:24:15 följande:

Så du tror på allvar att hon på trots stulit hans spermier och satt ihop dom med ett par ägg och gjort sig själv gravid?

Han hade aldrig kunnat förhindra det? gissat att det kunde hända när han valde att ha oskyddat sex? eller kan ta ansvar för det han frivilligt gjort tillsammans med henne?

Abort är en kvinnas val, inte en mans rätt att pressa en kvinna till mot hennes vilja bara för att han vill!

Jag tycker att det är alltid bådas ansvar, och jag tycker inte att abort är kvinnans val, det är så här att det är bara kvinnor som kan föda barn men det är båda som skapar o båda som tar beslut. Hans beslut är att inte ha barn, hennes - att ha och det är hon som pressar honom på samma sätt som han hotar att lämna.

Jag varit i en liknande situation, då jag gjort abort pga att relationen var inte optimal, och jag hatade när någon sa att det var mitt beslut! Mitt beslut var att behålla men hans beteende lämnade mig ingen chans, så man ska tänka först o främst på barnets bästa.
  • Anonym (Eh)
    Anonym (Ansvarslöst) skrev 2016-10-15 00:40:04 följande:

Så fruktansvärt ansvarslöst av er båda två! Ingen av er tog ansvar för att skydda sig. Trots att ni precis gjort en abort. Han ville inte ha fler barn, men du var inte mycket bättre, som ville ha fler barn med en man som 1: inte tar hand om barnet ni redan har 2: inte vill ha fler barn 3: är aggressiv, hotar och kastar saker. Hur tänkte du när du struntade i skydd? Att det blir bättre med flera barn med den mannen? Du kan flytta 100 mil om du så vill det, men om barnet ska flytta med så behöver pappan godkänna barnets flytt. Naturligtvis kommer du att vara tvungen att ange att han är pappan i faderskapsutredningen för de nya barnen du valt att skaffa med honom. Ni är lika ansvarslösa båda två. Han skyddar sig inte, trots att han inte vill ha fler barn. Du skyddar dig inte trots att du vet att han inte vill ha fler barn, och dessutom klagar du på hur han tar hand om barnet ni redan har. Och dessutom gnäller du över att han kanske lämnar dig om du behåller barnen som han inte vill ha... Herregud, ta lite ansvar! Båda två! Preventivmedel!

Exakt.
Svar på tråden Ett barn sen tidigare, gravid igen