• Anonym (Snart3)

Ett barn sen tidigare, gravid igen

Vi har ett barn på 1år sen tidigare tillsammans och nu är jag gravid igen. Han lämnar mig om jag behåller och jag vill inte göra abort = kommer behålla barnet.

Han vill inte veta av barnet i magen. Han hotar med familjerätten till 1åringen, hur stor är chansen att han för ensam vårdnad för honom trots han inte vill veta av barnet i magen?

Vi har gemensam vårdnad. Går vi isär kommer jag flytta 100mil till min familj ist.

• Svar på tråden Ett barn sen tidigare, gravid igen
  • Anonym (O)

Jobbig situation du har hamnat i. 

Ja det finns inte så mycket du kan göra åt hans vilja mer än att prata med honom. Vill han separera så är det bara att acceptera det. Däremot kommer han vara tvungen att betala underhåll för det nya barnet. 

Vad ska han stämma dig på i rätten för att få ensam vårdnad hade han tänkt? Kan han inte bevisa att du är en dålig mamma och skadlig för barnet eller att du inte kan ta hand om det? 

Däremot om du väljer att flytta 100 mil. Då är det svårt att ha gemensam vårdnad om ett barn. Osäker på hur rätten skulle ställa sig till det. Vet att de ogärna separerar barn från sin mamma, men att flytta 100 mil visar inte att du är samarbetsvillig i ärendet. Rätten kommer att stå på barnets sida. 

• Anonym (Eh)
    Anonym (Snart3) skrev 2016-10-14 23:27:43 följande:

Vi har ett barn på 1år sen tidigare tillsammans och nu är jag gravid igen. Han lämnar mig om jag behåller och jag vill inte göra abort = kommer behålla barnet.

Han vill inte veta av barnet i magen. Han hotar med familjerätten till 1åringen, hur stor är chansen att han för ensam vårdnad för honom trots han inte vill veta av barnet i magen?

Vi har gemensam vårdnad. Går vi isär kommer jag flytta 100mil till min familj ist.

Har aldrig förstått kvinnor som trotsar och behåller barn mot pappans vilja och är redo att utsätta kommande barn för icke-optimal situation från födelsen..
  • Anonym (Snart3)
    Anonym (O) skrev 2016-10-14 23:34:58 följande:

Jobbig situation du har hamnat i. 

Ja det finns inte så mycket du kan göra åt hans vilja mer än att prata med honom. Vill han separera så är det bara att acceptera det. Däremot kommer han vara tvungen att betala underhåll för det nya barnet. 

Vad ska han stämma dig på i rätten för att få ensam vårdnad hade han tänkt? Kan han inte bevisa att du är en dålig mamma och skadlig för barnet eller att du inte kan ta hand om det? 

Däremot om du väljer att flytta 100 mil. Då är det svårt att ha gemensam vårdnad om ett barn. Osäker på hur rätten skulle ställa sig till det. Vet att de ogärna separerar barn från sin mamma, men att flytta 100 mil visar inte att du är samarbetsvillig i ärendet. Rätten kommer att stå på barnets sida. 

Hans mamma hjärntvättar honom så fort dem pratar med varann. Det innebär att hon vill ha oss till rätten på en gång.

Kommer jag vara tvungen att skriva honom som pappa till barnet i magen? Det är dessutom två, jag väntar tvillingar..

Jag är med barnet dygnet runt, tar hand om allt som har med barnet att göra. Blöjbyten, ser till så barnet får mat, sömn, stimulans osv. Han är med barnet när det passar honom.

Han är aggressiv, slänger sönder saker när han blir arg, dåligt tålamod med barnet, blir arg snabbt och ryter ifrån ordentligt. Dock svårt att bevisa i rätten..

Jag har ingen här, därför jag blir tvungen att flytta om separation sker..
  • Anonym (Snart3)
    Anonym (Eh) skrev 2016-10-14 23:38:26 följande:

Har aldrig förstått kvinnor som trotsar och behåller barn mot pappans vilja och är redo att utsätta kommande barn för icke-optimal situation från födelsen..

Så bra att du vet om hela situationen innan du dömmer människor.

I maj i år gjorde vi en abort, trots att jag nämnde för honom flertal ggr att jag aldrig kommer göra om en abort, vi måste skydda oss osv, så skyddade han inte sig. Vilket jag också kunde göra men jag var mer öppen för barn.

Nu väntar jag tvillingar och nej, det blir ingen abort.
  • Anonym (Man 46)

O jag har aldrig förstått män som hotar med att lämna om en kvinna behåller barnet.
    Va e det för jävla man ?
    å TS, lämna i alla fall, med dom hoten så är han inget å ha.
    Kram å lycka till med allt.

• Anonym (Eh)

[quote=77052370][quote-nick]Anonym (Man 46) skrev 2016-10-14 23:43:31 följande:[/quote-nick]O jag har aldrig förstått män som hotar med att lämna om en kvinna behåller barnet.

Va e det för jävla man ?

Kram å lycka till med allt.[/

Vadå hota? Vill man inte så vill man inte..

Asså..vuxna människor borde kunna komma överens i fråfan om barn och skydd eller?!

• Anonym (Snart3)
    Anonym (Man 46) skrev 2016-10-14 23:43:31 följande:

O jag har aldrig förstått män som hotar med att lämna om en kvinna behåller barnet.

Va e det för jävla man ?

Kram å lycka till med allt.

Män som inte tar ansvar för sina handlingar.

Det är en sjuk situation man är i. Jag har funderat hit och dit ifall jag ska göra abort för hans skull så han blir nöjd. Men jag då? Ska jag genomgå det här ytterligare en gång till, denna gång mot min vilja för att han ska må bra? .. nä det funkar inte så.

Tack för dina ord! Kram
  • Anonym (Snart3)
    Anonym (Eh) skrev 2016-10-14 23:46:53 följande:

[quote=77052370][quote-nick]Anonym (Man 46) skrev 2016-10-14 23:43:31 följande:[/quote-nick]O jag har aldrig förstått män som hotar med att lämna om en kvinna behåller barnet.

Va e det för jävla man ?

Kram å lycka till med allt.[/

Vadå hota? Vill man inte så vill man inte..

Asså..vuxna människor borde kunna komma överens i fråfan om barn och skydd eller?!

Du verkar vara en av dem som ser abort som preventivmedel. Tyvärr är det inte så det fungerar. Har man gjort abort nån månad innan, och blir gravid igen. Då får man fan ta sitt ansvar. Eller ta sitt ansvar redan innan man sticker in korven i muttan om man så hemskt gärna inte vill ha mer barn.
  • Anonym (Z)

Jag läste nåns inlägg i nån tråd här och de stod : En gynekolog sa till min kompis som gjorde abort tidigare i år att det är oftast så att velar man mycket om man ska behålla eller inte så ska man behålla för konsekvenserna av att göra abort brukar bli hemska för kvinnan om det inte är helhjärtat.

Om du inte vill göra abort så ska du inte göra det men du får räkna med att du kanske få göra det här själv och det kommer vara tufft men du kommer klara av det!

• Anonym (O)
    Anonym (Snart3) skrev 2016-10-14 23:40:48 följande:
    Hans mamma hjärntvättar honom så fort dem pratar med varann. Det innebär att hon vill ha oss till rätten på en gång.

Kommer jag vara tvungen att skriva honom som pappa till barnet i magen? Det är dessutom två, jag väntar tvillingar..

Jag är med barnet dygnet runt, tar hand om allt som har med barnet att göra. Blöjbyten, ser till så barnet får mat, sömn, stimulans osv. Han är med barnet när det passar honom.

Han är aggressiv, slänger sönder saker när han blir arg, dåligt tålamod med barnet, blir arg snabbt och ryter ifrån ordentligt. Dock svårt att bevisa i rätten..

Jag har ingen här, därför jag blir tvungen att flytta om separation sker..
    Han kommer få svårt att vinna i rätten utan något konkret argument för att få ensam vårdnad. Varför vill han ha det om han inte spenderar tid med barnet?

Att påvisa hans olämplighet som pappa kan bli svårt att bevisa. 

Förstår varför du vill flytta. Men får du inte ensam vårdnad om barnet kan det nog anses olämpligt. Särskilt om rätten inte tror på dig att pappan är olämplig. 

Är ni inte gifta blir barnen per automatik inte hans utan han måste gå och "skriva in sig" som pappa till barnen. Är ni gifta räknas barnen som hans.
Svar på tråden Ett barn sen tidigare, gravid igen