Anonym (O) skrev 2016-10-14 23:34:58 följande:
Jobbig situation du har hamnat i.
Ja det finns inte så mycket du kan göra åt hans vilja mer än att prata med honom. Vill han separera så är det bara att acceptera det. Däremot kommer han vara tvungen att betala underhåll för det nya barnet.
Vad ska han stämma dig på i rätten för att få ensam vårdnad hade han tänkt? Kan han inte bevisa att du är en dålig mamma och skadlig för barnet eller att du inte kan ta hand om det?
Däremot om du väljer att flytta 100 mil. Då är det svårt att ha gemensam vårdnad om ett barn. Osäker på hur rätten skulle ställa sig till det. Vet att de ogärna separerar barn från sin mamma, men att flytta 100 mil visar inte att du är samarbetsvillig i ärendet. Rätten kommer att stå på barnets sida.
Hans mamma hjärntvättar honom så fort dem pratar med varann. Det innebär att hon vill ha oss till rätten på en gång.
Kommer jag vara tvungen att skriva honom som pappa till barnet i magen? Det är dessutom två, jag väntar tvillingar..
Jag är med barnet dygnet runt, tar hand om allt som har med barnet att göra. Blöjbyten, ser till så barnet får mat, sömn, stimulans osv. Han är med barnet när det passar honom.
Han är aggressiv, slänger sönder saker när han blir arg, dåligt tålamod med barnet, blir arg snabbt och ryter ifrån ordentligt. Dock svårt att bevisa i rätten..
Jag har ingen här, därför jag blir tvungen att flytta om separation sker..