• Mirabelle24

BIM December 2016

Vickanhickan skrev 2016-12-03 17:48:56 följande:

Hej. bim den 9:e dec men tog en sticka imorse eftersom att jag mådde illa lite igår..

Knappt synbart imorse, jag såg bara nåt svagt svagt om jag höll mot en lampa annars helt vitt.

Nu på kvällen tog jag två test, en sticka och ett clearblue testa tidigt. Min man ser nåt men tycker inte man ska räkna det som streck förrän det är starkt.. Vad tycker ni? Ett streck är väl ett streck.

Åh! Jag tycker det ser positivt ut!! :) Nästan så jag vågar säga grattis faktiskt, haha.
  • Mirabelle24

Näe hörrni.. det blev nog ingen bebis denna månad heller för mig. Kollar man på min tempkurva så ser det helt kört ut! Jämför man dessutom med förra månaden så ser det mer ut som att jag var gravid då än nu! (Minus att mensen kom, haha) :P

Vad tror ni? Finns det en chans även fast inte tempen ökar ordentligt?

• Mirabelle24
    Clefairy skrev 2016-12-05 09:39:49 följande:

Alltså herregud, jag är två dagar över tiden idag och tog ett test bara för att. Tog det och duschade på en gång, kollade inte på det. När jag kom ur duschen såg jag detta

Jag är i chock! Verkligen fullkomlig chock. Och tror inte riktigt på det, tog jag testet fel eller läste jag av det efter mer än fem minuter eller vad som helst. Alltså vad tror ni, kan det bli såhär starkt om man råkar ta det fel eller titta lite efter tiden? Duschade nog i max fem minuter, sen kollade jag. Är nervös för jag har inga symtom och allt känns som vanligt.. Vågar inte tro på det.

Trodde aldrig att jag skulle plussa i hela mitt liv!

Men åh! Har följt dig länge!! GRATTIS! :)
  • Mirabelle24

Idag gick tempen upp en aning! Känns som att min temp är mycket mera jämn nu efter ÄL om man kikar på hur den var innan.. Undrar varför det är så? Så spännande sånt här! :)

• Mirabelle24
    Livetsgång skrev 2016-12-05 13:35:23 följande:

Glömde bilden haha

Ja verkligen! :) Spännande att se om det tagit sig. Jag har bim på fredag men beställde test igår, haha. Så får se om jag orkar hålla mig tills dess! Kan hända att jag testar på onsdag redan! x)
  • Mirabelle24

Min temp är så jämn! Aldrig varit det förut! Hmm.. Är nog dock ingen bebis där inne eftersom den inte stiger.. :(

• Mirabelle24
    mixXi skrev 2016-12-06 18:42:35 följande:

På nåt sätt skönt ändå att vara här inne och prata med andra i samma sits. Man önskar ju ingen annan samma skit som man själv har. Men en liten tröst är det att man inte är ensam. Vi är ju verkligen typ exakt i samma situation. Man sambo fattar nog också när jag helt plötsligt vill mysa massa på vardagar vilket jag sällan orkar annars. Och så funkar det inte för honom och så håller han på och ber om ursäkt =/ Innan vi började försöka skaffa barn kom han nästan aldrig i mig, så ett litet framsteg ät det iaf att det funkar ibland. Problemet är att det ALDRIG går 2 dagar i rad och sällan varannan dag heller. Så vi måste verkligen pricka äl och med en oregelbunden cykel är det inte helt lätt. Försökt med äl-stickor men funkade bara sådär (blev aldrig max så fick ändå inte reda på exakt dag. Får gå på mina flytningar och hoppas på det bästa)

Denna månad fick vi dock till det dagen innan äl så har en liten liten förhoppning ändå =) Men känner inga symtom alls...

Ja det är hemskt med väntan och längtan efter ett plus! Jobbigt också när man vet att man prickat in ÄL och det ändå inte blir bebis..

Min sambo är likadan med prestationsångest! Nämner jah ägglossning så slaknar han i princip, haha. Sen får han dåligt samvete och kämpar ändå! Inte så roligt för sexlivet så nu tänker jag börja hålla hemligt när ÄL är! :P

Håller tummarna för oss allihopa!
  • Mirabelle24

Vad tolkar ni som mens? Fick blodblandad flytning förut och lite mensvärk och tänkte att "Happ, här kommer den", det var för säkert 4h sen och efter det har det knappt kommit någonting alls. Ska man räkna det som att jag fick mens idag eller ska man vänta till när det "kommer massor?".

Om jag skulle räkna det som mens idag hade jag bara en lutealfas på 11 dagar? Det känns ju galet kort!?

Kan man förlänga den fasen till nästa månad på något sätt?

• Mirabelle24
    Fiiaaa skrev 2016-12-07 21:27:41 följande:

När jag blev gravid förra gången hände precis det mig. En dag innan bim fick jag spottings och tänkte jahapp, där kom mensen. Det var på en fredag på jobbet kommer jag ihåg. På söndagen hade mensen dock fortfarande inte riktigt kommit igång som vanligt, vi skulle ut och äta middag och dricka vin och jag tänkte, det är väl kanske bäst att testa ändå, för säkerhets skull. Vilken jäkla chock när det där andra strecket dök upp! Men världens bästa chock som är jordens härligaste ettåring idag ;) Så jag tycker det låter rätt positivt! Håller tummarna!!!

Till frågan angående lutealfasen har jag inget bra svar. Men jag har samma fundering. Jag började nämligen få lite spottings igår, och idag har det varit mensliknande :( Bara en vecka efter äl och en hel vecka innan bim. Är alltid regelbunden på 27-28 dagar annars. Nu kom blödningen på dag 21. Känns lite läskigt, kroppen verkar vara ur fas.

Åh! Ja men då hoppas jag lite till! Hade tappat hoppet helt. Men känns ändå som att tant röd kommer inatt eller imorgon, haha.

Vi får googla på hur man förlänger lutealfasen, har läst att man kan få svårare att bli gravid om den är kort :(
  • Mirabelle24

Idag steg min temp konstigt nog, kan kanske bero på att jag sovit vääääldigt dåligt inatt! Tror man kan säga att jag fått mens nu också, mer blod än det var igår. Så jädrans deppigt. Jag hade ju förväntat mig detta eftersom tempen inte har stigit knappt något alls men ändå är det som ett slag i magen när mensen kommer!

Sen går man in på fb på morgonen och det första man ser är ÄNNU en kompis som är med barn...

När ska det bli min tur?? :(

Kliver in på försök nr 4 nu.. andra försöket med koll på ÄL dock! Hoppas det tar nu!

Och så en fråga! Är en lutealfas på 12 dagar ok? Har haft det både förra månaden och denna!

Eller ska man prova något hälsokostigt? Tips?

• Mirabelle24

Alltså jag blir inte klok. Fick ljusrosa flytningar eller "spottings" igår på pappret efter jag kissat, sen kom det knappt någonting alls efter det. Knappt nånting över natten men lite mer imorse på pappret så jag tänkte att mensen var här, men sen över dagen så har det knappt kommit något alls. Så jag vette tusan om jag kan kalla det mens!

Har bim idag, enligt NC, enligt mig själv så kan bim vara på lördag. Tog ett neg gravtest imorse! :(

Vad händer??

• Mirabelle24
    HoppasPåEnTill skrev 2016-12-08 20:10:17 följande:

Vad använder ni för ÄL-test? Jag gillar verkligen clear blue men det blir så galet dyrt. 

Har köpt några från någon site men de är så svåra. Visar nästan alltid lite utslag och sen pang fullt. Ingen stegring liksom. Tror det heter Billigatester som jag köper ifrån. Var köper ni era tester och är ni nöjda?

Jag har köpt mina från testlagret! Tycker dom är bra :)
  • Mirabelle24
    anonymis3ns skrev 2016-12-08 20:53:46 följande:

Precis sådär hade jag förra månaden. Brukar inte ha bruna/rosa flytningar redan två dagar innan själva mensen. Tyvärr kom mensen sen typ tredje dagen! :( Håller dock tummarna för att den håller sig borta för dig!

Ja det känns ju som att det är på G, men så fruktansvärt irriterande då det inte kommer igång ordentligt! Allt eller inget liksom...
Svar på tråden BIM December 2016