Fiiaaa skrev 2016-12-07 21:27:41 följande:
När jag blev gravid förra gången hände precis det mig. En dag innan bim fick jag spottings och tänkte jahapp, där kom mensen. Det var på en fredag på jobbet kommer jag ihåg. På söndagen hade mensen dock fortfarande inte riktigt kommit igång som vanligt, vi skulle ut och äta middag och dricka vin och jag tänkte, det är väl kanske bäst att testa ändå, för säkerhets skull. Vilken jäkla chock när det där andra strecket dök upp! Men världens bästa chock som är jordens härligaste ettåring idag ;) Så jag tycker det låter rätt positivt! Håller tummarna!!!
Till frågan angående lutealfasen har jag inget bra svar. Men jag har samma fundering. Jag började nämligen få lite spottings igår, och idag har det varit mensliknande :( Bara en vecka efter äl och en hel vecka innan bim. Är alltid regelbunden på 27-28 dagar annars. Nu kom blödningen på dag 21. Känns lite läskigt, kroppen verkar vara ur fas.
Åh! Ja men då hoppas jag lite till! Hade tappat hoppet helt. Men känns ändå som att tant röd kommer inatt eller imorgon, haha.
Vi får googla på hur man förlänger lutealfasen, har läst att man kan få svårare att bli gravid om den är kort :(