• Mirabelle24

BIM December 2016

Hejhej!

Då mensen strax är på ingående är det väl lika bra att man hoppar in här också. Har förhoppningsvis ÄL är runt den 25/11! :)

• Mirabelle24
    SBernin skrev 2016-11-08 15:14:54 följande:

Hej.

Hoppar också in här!!

Då första försöket inte gick vägen hoppas jag det är vår tur i december istället :)

26 år, första barnet och andra försöket!

BIM 3/12

När har ni andra BIM? :)

8/12 har jag bim! :)
  • Mirabelle24

Gick precis en kallelse till cellprov den 18/11, ska ha ÄL den 24/11. Tror ni att cellprovet kan "sabba" ägglossningen? Förra gången jag gjorde det så blödde jag nästan i en vecka efteråt! :(

• Mirabelle24

Hejsan!

Nu är jag och sambon inne i ägglossnings"fasen". Enligt natural cycles och mina egna beräkningar så borde ÄL infinna sig typ imorgon, dock så har jag tagit ÄL test nu i 4 dagar och dom är lååångt ifrån positiva! Ingen stegring alls i sikte. Svaaaga streck endast.. inga ÄL känningar alls förutom väldigt vattniga flytningar i några dagar nu. Känns hopplöst! :( Någon annan som har erfarenhet av ÄL tester? Kan dom vara negativa och sen bli positiva på en dag bara?

• Mirabelle24

Fick positivt på ÄL test igår kväll! Myste till det då och tänkte försöka mysa till det ikväll också. Hur ofta kör ni på när ni fått positivt ÄL test? :)

• Mirabelle24

Alltså nu har jag typ tappat hoppet! Fick ju en ÄL stegring på test för fyra dagar sedan, dagen efter så fick jag hugg i höger sida och tänkte att det var ägget som släppte.. igår så mådde jag illa och har även fått ont i bröstvårtorna!

MEN har fortfarande inte fått någon tempökning? Har jag inte haft ÄL? Vad tror ni? :(

• Mirabelle24
    Sally8585 skrev 2016-11-30 22:27:11 följande:

Ägglossning va? Jätte svårt att veta tycker jag! Ska det vara ännu starkare? Översta testet är taget nu på kvällen. De under är taget igår och imorse. Jag och sambon hade sex idag. Inget innan på ett tag pga förkylningar och dyl. Är det försent att bli gravid om vi hade sex idag och ägglossningen sker idag? Läste något om att störst chans att bli gravid är 3 dagar innan ägglossning. Isåfall är det kört för oss :P

Ett positivt ÄL test betyder att du kommer att ha ÄL snart! Så förmodligen släpper ägget om någon dag så det är bara att sexa på! :)
  • Mirabelle24
    crx skrev 2016-12-01 12:36:58 följande:

Men igår kväll var den 36.4 typ vid 22-tiden. Och har varit låg i flera dagar. :D

Försöka få honom att avstå julbordet menar du? Haha då kommer han ju förstå vad det är, vi har pratat. Och han önskar att det inte blir så krystat "nu ska vi ligga och göra en bebis" ^^

Haha min sambo är exakt likadan! Han får prestationsångest och får svårt att komma. Visade honom ÄL testet förra fredagen då det var som starkast och frågade innan tydligt "du får inte bli nervös nu" och han svarade "nej självklart! Ingen fara alls"... Sen var han nervös och sexandet blev krystat hela helgen! Haha. Men det gick ändå! Men ska nog göra som du gör och hålla ÄL tider hemligt för honom! X)
  • Mirabelle24
    larssonc skrev 2016-12-03 08:12:24 följande:

Bim igår men ingen mens. Kommit ytterst lite två gånger när jag torkade mig. Ibland tycker jag det känns som den ska komma men nada. Idag steg tempen också. Åh, varför ska kroppen hålla på så här? Man får ju lite hopp... försöker ändå vara inställd på att mensen är sen och att den borde komma igång strax. Drömde inatt att jag var gravid och att bebis sparkade. Vill så gärna att det blir verklighet snart. 

Håller tummarna att det kommer ett plus snart! Har hört många som inte plussat förrens långt efter bim! :)
  • Mirabelle24

Nu ser det ut som att tempen ökat endel iallafall! :)

Hade världens illamående igår samt att när jag satt på spinningcykeln på gymmet så kändes det som att det var något ivägen när jag lutade mig framåt? Precis framme vid livmoder-området! Säkert bara inbillning men ändå! :) Försöker hålla hoppet uppe, haha.

Svar på tråden BIM December 2016