Inlägg från: hyliys7 |Visa alla inlägg
  • hyliys7

Skaffat hund!

Vi har gått och skaffat hund! Vad nu? Vi har aldrig haft hund innan så vi vet inte riktigt vad vi ska göra. 

Han har vart ute på två promenader nu idag, men hur ofta ska man ut med den?
    Behöver jag ha dörren öppen när jag duschar? Hade det förut och då låg han utanför duschen och väntade på mig.

Ska åka till djuraffären om någon timma då vi kom på att vi inte har några bajspåsar. Tänkte även inskaffa ett hundschampoo som hjälper till vid allergi, allergenius, någon som har testat det?
    Något mer vi borde tänka på att skaffa?

• Svar på tråden Skaffat hund!
  • hyliys7
    Deceree1 skrev 2016-10-10 13:22:04 följande:

Hej. Är det en valp? Då måste den ut ofta för att kunna bli rumsren. Annars räcker det väl med var 3-4 timme. Olika på olika hund.

Har ni fått konstaterat att den har allergi? Kan rekommendera ett schampo som man köper hos veterinären som heter klorhexidinschampo. Om hunden är allergisk är det vanligt att den kliar eller tuggar på tassarna så tassarna är viktigt att massera med schampo. Likadant är det med öronen. Om en hund är allergisk så får den återkommande öroninflammationer så dom bör rengöras med Ottoklin. Det finns på apotek och hos veterinär. Dusch en gång i veckan om den kliar. Är alla sprutor tagna? Vaccin? Skaffat försäkring? Agria är den med bäst vilkor tycker jag.

Nej det är en vuxen hund :)

Haha, det är vi människor som har allergin mot hunden, kanske formulerade mig lite klumpigt :D
  • hyliys7
    Benbrott skrev 2016-10-10 13:09:15 följande:

Något ni borde tänka på är att lämna tillbaka hunden. Vet man inte ens hur ofta man ska gå ut med en hund ska man heller inte ha någon.

Nu kanske det blev lite missförstånd, menade inte att låta såpass ovan! Vi vet hur men tar hand om en hund, men då vi aldrig haft en innan är vi lite "nybörjare". När vi frågade den tidigare ägaren om hur ofta han behöver gå ut gav hon inget rakt svar heller, så därav visste vi inte riktigt. :)
  • hyliys7

Usch hur tar jag bort tråden?

Vi har pratat om att skaffa hund ett bra tag, hittade en som vi skulle komma och hälsa på för tat se hur det funkade med vår allergier.

De som hade hunden var helt inställda på att vi skulle ta med den hem direkt vilket inte vi visste, så det blev lite fel i kommunikationen och vi fick med oss hunden hem utan att vara beredda på det.

Därav att jag blev lite ställd och kanske formulerade mig lite klumpigt i huvudinlägget, tycker det är väldigt onödigt att komma med så dryga kommentarer vissa har gjort här nu.

Svar på tråden Skaffat hund!