Inlägg från: Linda2barnsmamma |Visa alla inlägg
  • Linda2barnsmamma

    Ni som planerar barn hösten 2016

    Bellabells skrev 2016-11-26 21:54:50 följande:

    Hoppar in här och hoppas på svar!

    Hej!

    Försöker bli gravid med nr 3 här :)

    Fick första mensen i september efter förlossningen.

    Hade ägglossning nu för 6-7 dagar sen och hade samlag samma dag, men idag 6-7 senare blöder jag, imorse var den ganska ljusröd men nu senare mer mörkröd och påminner lite om min mens men ändå inte.. är ca 10 dagar kvar tills beräknad mens..

    Så kan nidblödning vara såhär riklig och mörk eller kan det vara mensen som är tidig? ????


    Hej o välkommen

    Vi planerar oxå nr 3. Hur gamla e ni o era barn ? :)

    Ja ja kan inget om det där med ÄL o det som hör till.. har inte haft mens på ca 9 år. Använt mig av spruta hela tiden och mellan barnen :)

    De där med blödningen håller ja med om att de kan va en nidis. Ialf av det ja hört andra sagt o skrivit
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-27 10:56:02 följande:

    Jag började med Rosenrot och Bidrottningsgele just för två månader sen .. Ja det va nångång i början av Oktober för jag tänkte vafan visst där finns inga vetenskapliga bevis men för många har det ju funkat :) Och hjälper dom inte så är dom även bra på sitt andra vis för kroppen och blir lite piggare samt bidrottning kan öka lusten. Men ja som sagt redan i Oktober fick jag som nämnt längesen en minimal fleradagas blödning (som jag trodde va graviditet) och sen ÄL och sen mens igen på exakt datum och nu ÄL igen med tydliga symptom och utslag på test :O 

    Så för min del tror jag att dom hjälpte iomed det kom igång efter jag började med just dom :O Och lusten ja den ökade haha xD Herregud om man ska gå in på detalj på lite diskret vis då när jag och sambon skulle mysa till det nu under ÄL jag har aldrig känt mig så pass upphetsad.. Tillomed så Fiffi dunkade och va öm strax innan vi inledde mys.. Sorry för info men vill dela med att ja dom hjälper för mig :D Annars brukar jag vara lite seg på den där säng biten iomed jag alltid är kroniskt trött och har värken i kroppen pga lederna. 

    Tog iallafall åter morgontempen och enligt Fertilityfriends och NC är jag på ÄL+2 och tempen är fortfarande stegrad sen igår morse ^_^ 

    Gick upp en grad mer och håller mig där ännu :)

    Brösten dom gör ALLT för att rymma >.> Är så obehagligt när själva bröstvårtorna kommer i kläm på resårbandet :O


    Ja men de e många som sagt det. Men ja låter kroppen vara december månad så får ja se hur den beter sig , annars börjar nog med det i januari

    Haha ja de e ingen fara , min lust har med ökat men de måste bero på nått annat .. i den här tråden får man inte va Kvackelmage o bli generad ganska skönt i denna tråd då man kan skriva vad som helst utan att den man pratar med typ spyr hahaha.

    Ja men de e väl positivt att den håller sig uppe tempen va ? Ja vet inget om de där heller ;)
  • Linda2barnsmamma
    Bellabells skrev 2016-11-27 12:24:39 följande:

    Tack :)

    Vi är 26 och 27 år gamla och våra barn är 1 och 3 :)

    Alltså är nu inne på andra dagen med mensliknande blödningar och börjar tvivla mer och mer på nidblödning :/


    Okej

    Vi är oxå 26 o 27. Våra flickor är 5 o 7 :)

    Okej. Ja de e ju svårt o säga. Är ju ett par dagar till och avvakta ändå. Men sen finns det ju dom som får mensen när den ska komma iom att kroppen inte fattar ibland att den är gravid så avvakta o se så märks det nog vart efter... Jädra trist o behöva vänta bara :/
  • Linda2barnsmamma
    Bellabells skrev 2016-11-28 18:31:11 följande:

    En annan grej vi var på vår Ica precis och den har pantstationen precis där man går in och jag typ skrek rakt ut att det stinker och dem borde byta plats på skiten haha och det har jag aldrig brytt mig om förut.. ???????? så köpte ett test man kan testa med tidigt men ska nog vänta några dagar ändå.. ????


    Haha de där med lukter.. ja som snusar själv har blivit jätte känslig mot just snus lukten. Mannen öppna dosan i bilen o ja höll på o spy rakt ut. Så vitt ja vet så e ja ej gravid men känner igen de där med luktsinnet när ja va gravid sista gången..

    Även kaffe som jag ÄLSKAR kunde ja inte ens lukta på / känna lukten av under 4 månaders tid.. gissa om ja höll på o börja tjuta

    Men på tal om annat.. ja har haft sån ruskig mensvärk , de vet ju du Livetsgång .. men sen sprutan gått ur kroppen så har ja inte alls lika ont o inte i magen heller.. helskumt. Fick nog en riktigt hormonrubbning där... :P
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-29 11:17:07 följande:

    Ja den där mensvärken är inte rolig haha.. Det är då man är bästa vän med alvedon :P

    Jag minns då jag vart oplanerat  gravid när jag va 15 år.

    Fick upp minnen när jag pratade med mamma om cravings haha.

    Det fanns kakor på Lidl som är krispiga pinnar med choklad, jag skulle bara ha dom och fick jag inte äta dom blev jag fördärvad haha..Samtidigt som jag va rökare då (är det ännu idag men kämpar stenhårt med att sluta nu iomed planerna) så mådde jag illa av röken och spydde och klöktes av den.

    Man kan hoppas jag får likadant nu så kanske jag har lättare för att sluta :D

    Hatar att ha beroende

    Men jag trappar ner ^_^ Har gått från en ask om dagen till 10 cigaretter om dagen istället och försöker göra annat som gör att jag inte kan röra dom där rökpinnarna :) och får hjälp från min psykolog tack och lov :D

    Även min BM stöttar mig som sa att det är bättre att trappa ner i takt än sluta tvärt och sätta kroppen i direkt stress iomed jag har inre stress i övrigt samt jag nyligen fått remission av min medelsvåra deppression och ångest och den vill man gärna ska vara i remission :)


    Haha ja de där känner jag igen , första grav. Enbart godis , andra grav. Enbart frukt..

    Ja ja röker oxå , och snusar.... dubbelt Att sluta med. Slutat varje graviditet men börjat igen när ja slutat amma.. så sjukt dumt alltså.. usch på mig.

    Men kaffe o den där pinnen på morgonen är ju , ja va ska ja säga... viktig !! Men ja SKA sluta... ja SKA.

    Men till annat.. min kropp verkar må bättre.. men ist känner ja mig sjuk med feber fast ja inte är sjuk.. konstigt. .. omställning från hormonerna antagligen.. hahaha
  • Linda2barnsmamma
    miranda94 skrev 2016-11-29 19:07:21 följande:

    Vi försöker också att bli gravida!

    Har köpt hem rosenrot/munkpeppar & bisolvon men har inte bestämt vilket man ska börja testa med och hur jag ska dosera.

    Tror faktiskt rosenrot! Kan mannen också ta det??


    Hej o välkomna

    De där har ja ingen aning om.. kanske någon annan duktig på det där här inne
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-29 19:14:29 följande:

    Jag snusade förr men slutade med det nu har jag bara rökningen kvar haha.

    Och som du säger det där morgonkaffet och morgonciggen är så viktig för att man ens ska bli människa.. Jag är rena rama monstret annars haha ingen kan prata med mig haha.

    Ja dom där hormonerna kan spela spratt 

    Själv har jag en rejäl temphöjning nu 4 dagar efter ÄL och min bröst får vifta fritt för sport bh:n känns för liten haha.

    Tempkurvan har ökat rejält :O

    Sen idag hade jag extremt mycket vita tjocka mjölk flytningar vilket jag inte hade förra månaden efter ÄL och denna jäkla tröttheten och värmevallningar som kommer med blodtrycksfall på det. Obehagligt som bara den.

    Detta ska bli intressant att följa :) Nästa mens ska komma runt 11-12 December så är ju ett tag till.

    Jag håller mina tummar att din kropp kommer igång så du får rätsida på hormonerna :) Har ni någon hum om när ni tänkt planera barn eller ni kör på "händer det så händer det" ?

     


    Hahaha ja e likadan på morgonen. Min 7 åring har lärt sig sätta på kaffe så hon brukar ropa ; mamma du kan dricka kaffe nu så dj blir snäll o glad hahaha ... inte för att ja e dum annars men hon formulera det så.. haha.

    Ja de va en rejäl höjning.. får hoppas den stannar där då ;)

    Ja vi kör mer på händer det så händer det en så länge.. haha . Händerna behöver läka lite till o kroppen får ställa illbaka sig lite till... ibland undrar ja va ja håller på med. . Går man med en 5 åring o en 7 åring i affären så får man sig en tankeställare ibland hahaha
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-29 19:47:20 följande:

    Haha som här fast det är sambon som meddelar att jag nog ska ha en kopp kaffe och tvingar mig dricka i stort sett haha.

    Ja rejäl höjning är det så blir att följa kurvan nu. Är rätt intressant metod med att tempa :)

    haha ja jag har ju ingen erfarenhet så sett med barn och affärer kan bara erfara hur mamma berättade hur jag och min bror va som små och yrade runt i affärerna och ville ha ALLT haha


    Haha ja d ee nog så. Ja får huvudvärk om ja inte dricker kaffe.. eller så inbillar ja mig det ..

    Ja tror ja måste köpa en ny temp.. den är sååå olika varje dag så ja tror inte den går att lita på.. haha . Ena dagen står det 35,4 å de e nog LITE fel för så låg temp har ja inte o andra dagen står det 37,6 hahahha.

    Ja alltså de e en kamp emellan år i affären .. värst är det när de står nån tjurig tant som gnäller att dom skriker när dom inte får de dom vill ha. Heromdan sa ja åt tanten att hon kunde hålla truten om de nu inte va så att hon ville ta hand om dom o ge dom CHIPSEN dom skrek om.. hahah blir så full i skratt. Man kan tro att folk inte vet hur barn kan vara... :P
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-30 11:03:27 följande:

    Haha tack för du påminde mig om kaffet, hade glömt bort koppen som stod bredvid mig hahaha :D

    Ja min vanliga febertemp från 18 talet xD visar helt skumma siffror ena dagen 36,5 andra 37,5 

    Sen fick jag läsa att basaltemp med decimal är mer korrekt och den kör jag nu stenhårt med :)

    Jag jämnförde för någon dag sen och tog en temp på den nya basaltempen och en på den gamla febertempen skillnaden va typ 1,5-2 grader mellan dom haha.

    Min normala basaltemp ligger på 36,05 men den vanliga febertempen visade 37,4 haha och det på samma tidpunkt på morgonen 


    Haha ja man fastnar lätt här inne.. så skumma trådar som kommer in vissa gånger o dessa otrohetstrådar.. herregud så många de finns...

    Ja ja ligger på ca 36,3 i normal temp. Men de konstiga är att ja känner mig skitvarm i mellan åt men ja har ingen feber... min mamma va här o hälsade på o hon kände min värme trots att hon satt en bit ifrån. Så skumt.. eller så börjar ja bli sjuk. Haha
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-30 11:26:03 följande:

    Jag brukar läsa sator forumen.. Får goda skratt från dom haha :P 

    Otrohetstrådarna gör en bara förbannad :( Usch.

    Ja jag har jävulska värmevallningar efter ÄL nu :O Bara rakt upp och ner börjar jag bli extremvarm och händerna blir svettiga och pannan. Men jag har ingen feber för tog temp direkt när jag  kände av dom vallningarna. Och jag som är en isbit i vanliga fall haha. Tillomed sambon reagerar ibland när han kommer fram för  att pussa mig och reagerar med "Jävlar va du är varm på kroppen" och han om nån vet hur iskall jag brukar vara haha. 

    Jag brukar nämligen agera som hans nedkylare iomed han själv är den som blir väldigt varm av sig 


    Ja ja e likadan.. alltid kall och frusen .. nu när mannen varit sjuk så tycker han det är så skönt när jag för en gångs skull är varm haha..

    Men vi har sovrummet på källarplan. Alltid lite kallare där nere o ja brukar jämt frysa om ja vaknar på natten , men sista veckan typ dör ja av värmeslag. Man vill ju inte ligga helt näck heller med tanke på att barnen kan komma in. Haha. Så de e skit jobbigt. Förstår inte hur folk kan leva med o va så varm jämt o ständigt.. hahah

    Men ja vill bara att min kropp ska bli bra nu o normal.. men får se hur lång tid det tar nu då.. sen e de ju inte kul heller med blödning .. vet ju inte när ja får den heller .. haha får hålla mig hemma 6 månader
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-30 11:49:51 följande:

    Ja jag brukar fanken ha två fleecefiltar, kedjetäcke m:m när jag ska sova för så pass frusen är jag men nu ligger jag och håller på att dö av värme och vet inte hur jag ska ha ben och armar och sover bara med påslakan nån natt och kedjetäcke nån natt haha. 

    Ja blödning är bannemig inte kul.. Jag hoppas ju att min mens INTE kommer nu i December månad annars blir det på att igen :P 


    Haha ja ja tror vi e ganska lika ändå

    Ja men vafasen, de e ju inte kul om första blödningen kommer o ja står i affären el nått.. kanske kommer massa , som ett vattenfall el nått.. men ja så kan ja ju inte tänka heller... händer de så händer det...

    Men ja har inte haft några äckliga flytningar alls nu sista veckan.. torrt som satan. Haha. Men dom jävlans flytningarna kommer väl tillbaka... haha
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-30 13:22:15 följande:

    Haha ja.. Fast jag fryser hellre när jag ska sova än är varm som lava xD

    Ja nu efter ÄL på dag 5 så börjar jag bli knäpp ... Förra månaden hade jag typ inga flytningar efter ÄL.. Men nu herrejäklar hur mycket vita filmjölksaktiga flytningar som helst :O Kollade ofräsh som man är både med fingrar och på papper, fastnade på pappret och fingrarna va typ helt täckta av vita flytningar *urrrk* 

    Har aldrig vatt med om så rikliga innan.


    Haha ja ja fryser oxå hellre.. då kan man ialf ta på sig nått om man fryser. . :P

    Haha så skumt.. ja men ja kollade oxå med fingrarna o så när ja hade massa.. så mycket man lär sig bara man tittar ordentligt ..

    Men min kropp känns helt annorlunda sen skiten gick ut.. känner mig som mig själv nu så skön känsla.. inte irriterad är ja ens längre.. haha
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-11-30 13:58:10 följande:

    När jag hade sprutan va jag typ toktorr ALLTID haha.

    men nu när kroppen kommit igång så har man allt möjligt haha..

    Man blir ju inte klok på va den förmedlar egentligen.

    Måste vara skönt att du känner dig bättre så efter sprutan.. som sagt man känner sig befriad :P


    Ja har haft en blandning av torrhet o flytningar jämt.. men sista tiden va förjävlig.. haha nu har ja ju trosor kvar ialf när vi ska tvätta...

    Ja de e sååå skönt nu... befriad äntligen dock den där molande huvudvärken kvar..
  • Linda2barnsmamma
    Livetsgång skrev 2016-12-08 09:01:58 följande:

    Linda2barnsmamma: Hur går allt för dig?

    Tänkte denna tråden kanske skulle förnyas iomed hösten är förbi och december är mot sitt språng så kanske ska starta en ny tråd för 2017.

    Vill ju inte tappa kontakten mer er här. Vill ju följa er :)


    Haha hej. Ja alltså ja vet inte vad det är med min kropp. Fortfarande lika konstig med ådror som Hulken o ömma bröst . Så skumt allting.

    Ja skulle kunna sova mig igenom hela dagarna typ..

    Hur går det för dig ? Vi följer ju ett par trådar ihop så ser ju vad du skriver där , men det är ju mest om temp o det fattat ja knappt något av haha

    Ja absolut tycker ja vi ska starta en ny. Vi är ju inte så många kvar här inne som skriver . Många som försvunnit ???
Svar på tråden Ni som planerar barn hösten 2016