Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
Ja det är typ lchf aktivt va? :)
Nej, det är så kallad stenålderskost, så inga mejerier eller någon processad mat. Bakningen är lite av ett undantag...!
Ja det är typ lchf aktivt va? :)
Förstår att man inte ska proppa i sig sånt varje dag, men hur illa är det att äta ex en proteinbar eller en propud? Det är ju ändå gott, men inte godis.
Carabellis, tänkte på de gånger då jag dööööör av sug efter något gott. Då står inte turkisk yoghurt på listan
Dagens mat blev konstig.
Kaffe med mjölk till frukost och lunch
En liten bärsmoothie och en ölkorv till mellanmål
Paneer butter masala och lite kyckling och tahini till middag.
åhnej.... dagen gick bra, sen blev det hetsätning. Jag kan verkligen inte gå in i en affär.....
Denna sorgens dag har i alla fall maten varit bra.
Frukost: två ägg med majonnäs och gurka
Lunch: chicken tikka masala med spenat
Mellanmål: pumpafrön
Middag: fläsklägg och smörstekt vitkål
Dagens schema blir:
Frukost, gröt (torrt utan tillbehör)
Lunch, linssoppa med fröknäcke och ost
Mellanmål keso med kanel och havregryn
Middag oklart
En lunch-löp på det, 6 km.
Middag ute, den lokala bara. Kött och sallad kanske lite potatis till. Köpte en propd som jag kanske unnar mig i afton.
Bra matdag igen.
Frukost: ett ägg med majonäs, turkisk yoghurt med frön
Lunch: fläsklägg med smörstekt vitkål
Middag: indisk linssoppa
Kvällsmat: en burk makrill i tomatsås, fil med blåbär
Frukost: ägg med majonäs och turkisk yoghurt med frön och blåbär
Lunch: vitkåls"macka" med köttbullar, ägg och ost
Mellanmål: 4 st ostrullar med bregott
Middag: gryta på bratwurst, blomkål, morot, paprika och lök. Och en starköl!
bra dag hittills trotts att det är lördag!
Frukost: kvarg+ musli & 1 proteinbröd + bregott mindre + 2 kalkonskivor
Lunch: kyckling, 2 klyftor sötpotatis + broccoli
Mellis under dagen: 1 proteinbröd + bregott mindre + 2 kalkonskivor & Kvarg + musli & 6 morötter
Middag: "smal-Taco-sallad" = ingen salsa-sås, gräddfil eller något börd/tacochips - vilket är de största sockerbovarna annars. Utan jag åt bara quornfärs med tacokrydda, coctailtomater, gruka, rödlök :) det känns bra
om det skulle krisa med suget senare ikväll så har jag en påse nellie dellies saltlakrits, men hittills känns det bra och har inget större sug fast att jag har godis hemma!!! :D
Frukost: ägg med majonäs
Lunch: vitkålsmacka med ost, köttbulle och stekt ägg
Mellanmål: paranötter
Middag: älggryta
+ 5 st sura S godisar min man hade köpt hem.
tycker det ser ut som en bra dag!!
5 stycken kan du gott unna dig denna lördagskväll :) nya tag imorgon och sen är det en hel vecka kvar att försöka motstå suget
Och så fick vi magsjuka! Än så länge är bara dottern sjuk, får se när vi andra drabbas...
Jag vs dieten 0-1
Frukost, grovt bröd med skinka
Lunch lilla menyn på Mc D (!)
Middag stroganoff med ris
Men, ingen propud och ingen godisbit ännu.
Så deprimerande att jag inte vet vad jag ska göra åt det. En månad har gått med min kost, kalorier in - kalorier ut. Tog fram måttbandet och det har hänt exakt ingenting! Inte en enda ynka cm har jag minskat. -1,4 kg ca men det kan jag gå upp på en vecka så det är inget att glädjas för i första taget.
Vad ska jag göra?! Har hållit igång träningen, haft nästan tre veckor utan vin, kört på med mat och kompenserat för mina synder. Hur kan göra, vad kan jag äta som hjälper min förbränning?