Duckan skrev 2016-10-21 08:59:01 följande:
Jag är över 40 och har nedsatt förbränning pga klimakteriet så jag jobbar lite i motvind kan man säga. Jag borde ha tagit tag i min kropp för många år sen.
Jag minns det där med fett på insidan, har det med klimakteriet att göra att fettet lagras annorlunda?
Jag kan inte alls känna igen mig, för jag är en sån som lägger fett på underkroppen och överarmarna än så länge, men vet att min ömma moder var likadan tills hon blev 40 år och sedan krympte ben och rumpa och magen växte. Hon tränar inte alls, så jag hoppas kunna mot Olle i grind genom att träna både styrka och kondition regelbundet. Har varit periodare, men vill verkligen bli en person som prioriterar träning och hälsa för att orka med jobb och ungar. Är tandläkare så kroppen är ju verkligen utsatt för hård belastning dagarna i ända och två graviditeter hjälpte ju inte direkt bålmuskulaturen...
Du skrev att du kört lågkolhydratkost, kan den tightas till ytterligare? Skippa frukt och sötning? Eventuellt även mer styrketräning än ditt fredagspass? Försaka alkohol helt? Bara lite tankar kring hur man hjälper fettprocenten på traven.