• Duckan

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Ni som äter snålt med kolhydrater, vad har ni till proteinet?

Det tycker jag är svårt att få till. Bara sallad mättar dåligt efter träning.

• Duckan

Jag tycker också att sockret är värst! Dvs godis. Äter inte mycket, men det kan lätt slinka ner någon bit varje dag om vi har hemma. Jag är en typisk småätare. Gräver i skåpen efter "något".

• Duckan

För mig är det bäst att inte ha något sött hemma, men det är svårt med en 9-åring som springer på kalas och spar allt på hög. Gah..

Sen som jag skrev tidigare, jag dricker gärna vin på helgen och det är ju socker om något. Då äter jag iofs inte godis så det går väl på ett ut.

• Duckan

Jag avslutade helgen med kött, pommes och bea. Hrm hrm.

Ny vecka- Nya tag!

• Duckan

Bra lunch, bra middag. En pizzaslice efter träning. Mindre bra.

• Duckan

Jag grejar inte kvarg. Åt det så det stod mig upp i halsen när jag skulle ner i vikt. Nu växer det bara i munnen. Äter keso med äpple till mellanmål.

• Duckan

Jag gjorde en rejäl satsning i våras, men det hände ingenting på vågen. Gick upp ett kilo över semestern och det har jag fått bort, men sen står det still.
    Efter veckans kakor förstår jag att det inte går ner, hehe, men det är bra trögt.

• Duckan

Carabellis kusp, jag har dessvärre mycket fett på insidan (skrivit om det tidigare i tråden) och det är för mycket för att anses hälsosamt :-/
    Jag kommer aldrig att bli trådsmal eller fast i kroppen av min träning, den håller mig nog mer "på banan" viktmässigt och är bra för hälsan.

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!