• Axe

Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!

Är det för sent att hoppa på tråden? Jag är dock gravid och valde för ett par dagar sen att sluta med godis och liknande.

Inte tänkt gånger i vikt men att endast gå upp max 7 kilo till under graviditeten. Är i v 11.

• Axe

Idag har jag tyvärr ätit lite halloween godis... Men men imorgon blir det inga mer godsaker!

Tyvärr har jag blivit ofrivillig vegetarian under graviditeten för jag känner inte för att äta kött alls...

Fisk går iofs bra :)

• Axe
    whattodowhattodo skrev 2016-10-31 19:26:25 följande:

Ja det är ruskigt svårt att låta bli, det är alltid något... kanelbullens dag, alla hjärtans (snarare gelehjärtans dag), semeldagen, jul, påsk, hallo

och extrapris på lösgodis-dagarna ;)

Vad äter du istället för kött? bara fisk?

Nu ikväll fick jag o mig lite kött faktiskt! Men mest fisk faktiskt. Ägg äter jag också så det är ingen fara för bebisen iaf ! Förhoppningsvis går illamåendet över snart :)
  • Axe

Har gått ganska bra för mig i ca en vecka. Åt ca 15 godisbitar på halloween men inget sen dess.

Idag har jag ätit :

2 mackor

En liten position pasta med smör

En tortilla med köttfärs och gräddfil

Väldigt lite för att vara jag men magsäcken har krympt då jag mått så dåligt under graviditeten. Känna väldigt bra för jag får ändå i mig tillräckligt.

Hoppas inte gå över 80 kilo denna graviditet men 85 känns absolut max. Men det är 28 veckor kvar och väger ca 77 nu.. Vi får se hur det går!

• Axe

Köpte en glass idag. Den va skitäcklig! Hahaha. Man vänjer sig snabbt av med vanan att äta socker. Godis och sånt är inte ens gott egentligen.

Jag fyller år snart så funderar på om vi ska ha tårta eller strunta i det.. hmmm hahaha

• Axe
    Axe skrev 2016-11-07 20:07:09 följande:

Köpte en glass idag. Den va skitäcklig! Hahaha. Man vänjer sig snabbt av med vanan att äta socker. Godis och sånt är inte ens gott egentligen.

Jag fyller år snart så funderar på om vi ska ha tårta eller strunta i det.. hmmm hahaha

Slängde alltså glassen ;)
  • Axe
    Duckan skrev 2016-11-07 20:10:54 följande:

Hur snabbt då axe? Jag älskar allt sött typ.

Jag är svårt sockerberoende. I ett år av mitt liv år jag bara, böstan uteslutande, plockgodis! Åt kanske middag en gång per vecka..Haha sockertorsk.

Men jag har ju graviditeten på min sida, gör mig lite äcklad av det mesta. Men andra gånger jag slutat har det tagit kanske 3 veckor innan saker är äckliga. Denna gången gick det snabbt 2 veckor kanske!
  • Axe
    Carabellis kusp skrev 2016-11-07 20:08:51 följande:

Du kan ju testa att göra nån paleokaka. Gott och inte helt onyttigt samtidigt.

Ja det är typ lchf aktivt va? :)
  • Axe

Jag gillar råa grönsaker att knapra på. Det är ju lite nyttigt naturligt socker i och det är liksom saftigt.

Gurka och paprika kan jag äta mängder av.

När man har sug och känner att jag måste ha socker så brukar jag tillåta mig att äta obegränsad mängd av något annat istället. Tills suget ger sig efter ett antal veckor.

Kanske äta en extra portion mat eller äta 4 paprikor ! Haha det funkar för mig iaf. =)

Det enda "dåliga" jag får i mig ju är att jag dricker saft ibland. Men det känns inte som ett problem faktiskt för det är inget jag måste ha utan väljer att dricka saft ibland.

• Axe

Är det inte jobbigt att äta lite sött som vissa här gör? Propud är väl socker i?

För mig är det allt eller inget som gäller.

• Axe

4 mackor med smör till frukost.

5 dl apelsinjuice

En portion torsk med äggsås. Väldigt mycket grädde i.

Inte det bästa men var glad att Jag fick i mig riktig mat idag iaf.

• Axe
    Axe skrev 2016-11-11 20:06:50 följande:

4 mackor med smör till frukost.

5 dl apelsinjuice

En portion torsk med äggsås. Väldigt mycket grädde i.

Inte det bästa men var glad att Jag fick i mig riktig mat idag iaf.

potatis också haha
  • Axe

Igår gick det mindre bra. Åt 75 g toblerone. Attans. Gott var det haha

Svar på tråden Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!