Någon mer som vill börja äta nyttigare? Kom igen så peppar vi varandra!
Haha, kanske det =P
Jag äter gärna nyttigt, men till skillnad från dig behöver jag gå upp minst 10 kg, Men det är ju bättre att göra det med nyttig mat än med onyttig.
Haha, kanske det =P
Jag äter gärna nyttigt, men till skillnad från dig behöver jag gå upp minst 10 kg, Men det är ju bättre att göra det med nyttig mat än med onyttig.
Mitt snabbaste tips då blir Viktväktarnas linssoppa. 18 kr burken och den mättar helt ok utan att vara mer än 200 kcal.
Aniiee, jag är kass på att kolla kalorier, min kollega som har upplyst mig om detta. Vad trist om det är felaktiga uppgifter. Det gäller denna soppa: http://www.viktvaktarna.se/food/fdb/product.aspx?gcmspid=9201778&gcmscid=1037102
Jag använder lifesum-appen för att hålla koll på kalorier och träning (och vatten!! Är dålig på att dricka).
Tack. Bönsoppan lät helt klart som något för mig, men jag skippar koriandern. Jag antar att bönorna ska vara färdiga på burk, och inte torkade?
Hej! Vill haka på lite här. Har ca 10 kg att gå ner efter en sommarbebis :) Jag vill inte heller köra ngn extrem diet utan bara bättre alternativ. Dels så ammar jag helt (bra, varierad kost) och så vill jag självklart lära större tjejen om bra kosthållning och inte utesluta t.ex kolhydrater helt. Tycker det går ganska bra här, är ingen godisråtta, sötsugen osv. Mitt problem är kvällarna! Fast när jag handlar brukar jag tänka"vad för gott ska jag äta ikväll? " Så brukar jag köpa ngt jag "får" äta, t.ex ägg, avokado och kvarg i ngn god smak, keso. Men jag känner att man skulle ju kunna skippa kvällsätandet helt, men det är ju så myyyysigt med tända ljus när barnen somnat, te och ngt gott till framför teven ;(
Dagens mat:
Frukost - kokt ägg med lite kaviar, kaffe, havregrynsgröt med linfrön och hemgjort sockerfritt äppelmos
Mellanmål - paranötter ca 15 st
Lunch - kycklingbiffar med smörslungad vitkål
Mellanmål - ett par plättar på ägg, banan och kokosmjöl
Middag - vegetarisk lasagne
Träning: 1 h löp- och styrkepass
Vad har ni för mål-BMI?