Mitt ex vill att vår dotter lägger till hennes efternamn
Jag förstår att mamman vill ha samma namn som sitt barn, om du inte tycker namn är så viktigt så är det ju enkelt - då kan ni byta, så krånglig är det ju inte!
Jag förstår att mamman vill ha samma namn som sitt barn, om du inte tycker namn är så viktigt så är det ju enkelt - då kan ni byta, så krånglig är det ju inte!
Men då är det ju enkelt, byt bort ditt efternamn till mammans efternamn, så får flickan bara ett namn! Eftersom du inte tycker namnet har någon betydelse är det den bästa lösningen!
Att det skulle vara förvirrande för en 8åring att få ett mellannamn eller byta efternamn tror jag inte på.
såklart vill jag att hon behåller mitt namn, blir ju väldigt märkligt att ta bort mitt, då lär ju min dotter ställa sig ännu mer frågande.
Tror kanske jag var otydlig. Jag tycker inte namnet har den betydelsen att det avgör vem man tillhör. Att byta namnet helt blir väldigt märkligt och onödigt. Finns absolut ingen anledning att göra det. Och det handlar inte ens tråden om. Det handlar om att mitt ex vill lägga till ett namn så hon får 3 efternamn. Sen nämner jag också att vi fattade ett juridiskt beslut för 8 år sedan som hon vill ändra, men inte jag. Tycker verkligen inte att det är dubbelmoral att stå fast vid sitt beslut.