• annapettersson3

Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?

Vilken Nattbyxa tycker ni är bäst?

Dry nites eller Libero Sleep Tight?

Hur sitter de?

Hur bra suger de upp?

Vilken är mest diskret?

Vad är plus och minus med de båda?

Hur gammalt är ert barn?

• Svar på tråden Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?
  • Anonym (7,5 år)

Bra att ni håller till TS fråga!!!

• Anonym (Kisslisas mamma)
    Anonym (7,5 år) skrev 2017-01-03 15:02:51 följande:

Bra att ni håller till TS fråga!!!

Det är jobbigt att ha blöja hur den än ser ut.
  • Anonym (Blöjaheterdet)

Jag tror att det bästa är en hederlig madrassblöja med snibb. Då blir barnet nog torrt ganska fort.

• Anonym (7,5 år)
    Anonym (Kisslisas mamma) skrev 2017-01-07 13:11:12 följande:

Det är jobbigt att ha blöja hur den än ser ut.

Ja det är säkert, det skulle jag troligtvis också tycka. Men att inte hålla sig till frågan i sak utan ifrågasätta hur vida den eller den vet att hon sover med blöja eller att säga att gammla snibblöjor är det bästa alternativet tycler jag är fel
  • annananos

FL är ett diskussions forum där det ofta blir olika svar i trådarna. Ser inget problem i att vidga diskussionen i en tråd. Så tycker man gamla snibb blöjor är den bästa nattblöjan så är väll det okej att säga. Tycker man någons svar är konstigt så är väll det okej att säga.

• Aileen Allannah

(Blöjaheterdet) - menar du att du tror att en sängvätare slutar vara det bara man använder en viss typ av (obekväm) blöja?

• Anonym (Blöjaheterdet)
    Aileen Allannah skrev 2017-01-10 00:00:16 följande:

(Blöjaheterdet) - menar du att du tror att en sängvätare slutar vara det bara man använder en viss typ av (obekväm) blöja?

Kanske inte, men dagens barn har ju blöja mycket längre än förr för att de är så bekväma att de inte känner att de kissar i den. Men det kanske inte funkar vid sängvätning
  • Anonym (du lär sakna egen erfarenhet)
    Anonym (Blöjaheterdet) skrev 2017-01-13 08:37:01 följande:
    Kanske inte, men dagens barn har ju blöja mycket längre än förr för att de är så bekväma att de inte känner att de kissar i den. Men det kanske inte funkar vid sängvätning

Så dumt du skriver. Och du lär inte själv ha haft ett barn som har problemet. Mitt äldsta barn slutade med blöja när hen var 2,5 år, både dag och nattetid. Mitt andra barn slutade först vid 3,5 dagtid då hen var redo, men på natten funkar det inte alls. Och vi har provat att sova utan för att hen ska bli blöt och vaknar, vilket inte händer. VI har provat att göra det "obekvämt" att kissa i blöjan på natten genom att lägga i lite papper så vätan ska kännas. Och nej, det hjälper inte! 

Så att säga grejer som att dagens barn är bortskämda med att blöjorna är för sköna gör ju bara att det talar lite om vilken generation du kommer ifrån och att du själv inte haft dessa problem på dina barn. Man kan behöva utredning, larm, mediciner för att få hjälp med att komma förbi detta med sängvätning, och inte alltid det ens hjälper pga att det kan vara fysiskt. Utredning gör man först efter att barnet är 6 år...så vi får snällt vänta då vårt är 5,5. 

Och för ett barn som skäms över att behöva ha blöja på natten så kan det hjälpa att använda andra ord för att det inte ska bli så pinsamt och laddad då de redan ofta är högst medvetna om att de flesta runt om dem redan slutat helt med blöja...

• lollip0p
    Anonym (du lär sakna egen erfarenhet) skrev 2017-01-13 08:54:40 följande:

Så dumt du skriver. Och du lär inte själv ha haft ett barn som har problemet. Mitt äldsta barn slutade med blöja när hen var 2,5 år, både dag och nattetid. Mitt andra barn slutade först vid 3,5 dagtid då hen var redo, men på natten funkar det inte alls. Och vi har provat att sova utan för att hen ska bli blöt och vaknar, vilket inte händer. VI har provat att göra det "obekvämt" att kissa i blöjan på natten genom att lägga i lite papper så vätan ska kännas. Och nej, det hjälper inte! 

Så att säga grejer som att dagens barn är bortskämda med att blöjorna är för sköna gör ju bara att det talar lite om vilken generation du kommer ifrån och att du själv inte haft dessa problem på dina barn. Man kan behöva utredning, larm, mediciner för att få hjälp med att komma förbi detta med sängvätning, och inte alltid det ens hjälper pga att det kan vara fysiskt. Utredning gör man först efter att barnet är 6 år...så vi får snällt vänta då vårt är 5,5. 

Och för ett barn som skäms över att behöva ha blöja på natten så kan det hjälpa att använda andra ord för att det inte ska bli så pinsamt och laddad då de redan ofta är högst medvetna om att de flesta runt om dem redan slutat helt med blöja...

Och att du anser att barn ska ha blöja på dagtid fram till 2,5-3,5 års ålder säger precis lika mycket om vilken generation du själv tillhör. Kasta inte sten i glashus.
  • Anonym (Min personliga uppfattning.)

Nej, det är inte naturligt att fortsätta med blöja efter ca 3 års ålder.
    Nu vet jag att det finns flera orsaker till att barn har blöja och sk. nattbyxa.
    Så när kusinen har nattat över här säger varesig mina barn eller jag barn något.
    Bäddar snällt med plastade lakan och min son låsas att inte se blöjan.

lollip0p skrev 2017-01-13 12:20:49 följande:
    Och att du anser att barn ska ha blöja på dagtid fram till 2,5-3,5 års ålder säger precis lika mycket om vilken generation du själv tillhör. Kasta inte sten i glashus.

Ärligt??? Det är helt normalt sluta då. Har du ens barn själv??

Både jag och mina syskon (födda på 70-talet) hade blöja till vi var 3 år, trots att de var obekväma med snibb och allt. Helt normalt.

• Anonym (Blöjaheterdet)
    Anonym (du lär sakna egen erfarenhet) skrev 2017-01-13 13:59:17 följande:

Ärligt??? Det är helt normalt sluta då. Har du ens barn själv??

Både jag och mina syskon (födda på 70-talet) hade blöja till vi var 3 år, trots att de var obekväma med snibb och allt. Helt normalt.

Tre är väl inte för sent?
    Anonym (Blöjaheterdet) skrev 2017-01-14 15:13:11 följande:

Tre är väl inte för sent?

Nej inte jag som tycker det, läs kommentarerna ovan som jag citerar.
Svar på tråden Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?