Inlägg från: Anonym (Blöjaheterdet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Blöjaheterdet)

Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?

Hallå. Förlåt men jag fattar inte. Nattbyxa? Nattblöja heter det väl? Det är väl blöjor. Har ni nattbyxor på bebisar också?

• Anonym (Blöjaheterdet)
    annananos skrev 2017-01-02 13:27:49 följande:

Det förstår jag och håller med om. Ordet blöja är mycket mer laddat än ordet nattbyxa. Så att man väljer att kalla blöjan något annat tycker jag inte är konstigt. Men att en 13 åring inte skulle veta att det är samma sak reagerade jag på. Så dumma är inte barn helt enkelt.

Nej man kan ju tycka att det borde vara ganska uppenbart när man får något tjockt mellan benen
  • Anonym (Blöjaheterdet)

Jag tror att det bästa är en hederlig madrassblöja med snibb. Då blir barnet nog torrt ganska fort.

• Anonym (Blöjaheterdet)
    Aileen Allannah skrev 2017-01-10 00:00:16 följande:

(Blöjaheterdet) - menar du att du tror att en sängvätare slutar vara det bara man använder en viss typ av (obekväm) blöja?

Kanske inte, men dagens barn har ju blöja mycket längre än förr för att de är så bekväma att de inte känner att de kissar i den. Men det kanske inte funkar vid sängvätning
  • Anonym (Blöjaheterdet)
    Anonym (du lär sakna egen erfarenhet) skrev 2017-01-13 13:59:17 följande:

Ärligt??? Det är helt normalt sluta då. Har du ens barn själv??

Både jag och mina syskon (födda på 70-talet) hade blöja till vi var 3 år, trots att de var obekväma med snibb och allt. Helt normalt.

Tre är väl inte för sent?
Svar på tråden Vilken nattbyxa är bäst ? Dry nites eller Libero Sleep Tight ?