Granne som har klagat sen dag 1
Det kan vara så att hela grejen besvärar dig lite mer än nödvändigt för att du känner sig lite skyldig. Och då skulle jag bara vilja säga att du inte ska känna så. Livet låter ibland. Naturligtvis ska man försöka undvika att störa i onödan (spela hög musik, slå i dörrar, sätta upp tavlor mitt i natten, spela bollsport i vardagsrummet) och minimera ljud från teknisk utrustning (tvättmaskin), men högljudd älskog, barns lek och bråk tillhör livet. Kan man inte stå ut med att grannar hörs så får man flytta till eget hus. Kanske bodde det en äldre ensam dam i filttofflor i er lägenhet förut, och då kan ju förändringen vara stor för er granne, men det är ändå hennes problem.
I er situation så skulle jag ta min gamla mobil och konstant ha på appen "proof recorder". Den kan du ställa in till att konstant spela in och spara de senaste x antal minuter (beroende på lagringsutrymme). Med den liggande i hallen konstant inspelande så skulle ni kunna samla bevis både på hur ni låter och på hur kärringen under klagar. Som du beskriver det hela är det snarare hon än ni som terroriserar sina grannar.