Granne som har klagat sen dag 1
Hej! Tänkte se om det är någon som kan ge mig ett bra råd.
Sen vi flyttade in i vår lägenhet som vi har nu så kom grannen under oss upp när vi borrade upp våra saker. När vi sa att vi är nyinflyttade så accepterade kärringen detta. (Förlåt för det "fula" namnet) men allt kommer ju inte upp på en dag så vi borrade och hade oss i kanske 1 vecka. Och hon kom upp varje dag. Och vi sa till henne att det är inte acceptabelt att hon håller på så här. Sen tystande det ifrån henne. Vi har 2 barn som då va 5 skulle fylla 6 och 3 skulle fylla 4. Nu är dom 7 och yngsta snart 5. Detta är åldrar som bråkar mycket och väsnas myckenoch dom leker smäller i saker osv. Och bästa av allt dom lyssnar inte på oss för det är ju roligare. Det blir gap och skrik på dom och tillslut bli vi riktigt arga och höjer rösten. Säkert många som känner igen sig. Så då hörs ju vi med då och då.
Grejen är den då att dom bankar under oss när dom leker och då smäller det ju ibland men inte alltid. Bankar när dom bråkar osv. Hon har sagt till oss att barnen inte får väsnas så och då har vi sagt att vi kan inte säga till våra barn att sluta leka och när det gäller att dom bråkar är ju inte heller lätt att säga till dom. Hon har nu kommit upp både igår tidigt på morgonen och då har mina barn skrikit max varsin gång och idag va hon uppe också och då råkade min yngsta son tappa en liten leksak på golvet.
Hur ska man göra med detta? Det är väldigt jobbigt och vi orkar verkligen inte ta någon disskussion med henne för det hjälper inte när man har pratat med henne tidigare.
Snälla hjälp!????