Inlägg från: PuppetOnAChain |Visa alla inlägg
  • PuppetOnAChain

Är alla män på fl upptagna och missnöjda?

Tecum skrev 2016-10-05 21:29:29 följande:

Är alla sexmeddelanden obehagliga och taffliga eller kan de vara intressanta (alltså rent intellektuellt) och kännas som en form av bekräftelse? 

Alla - ALLA! meddelanden som innehåller sexuella beskrivningar är ointressanta. Kanske inte obehagliga, vilket snarare beror på vanan. Det är helt enkelt så tröttsamt och tråkigt. De vet inte vem jag är, hur jag ser ut, och inte fan bryr de sig heller. Sexigt..?
  • PuppetOnAChain
    Påven Johanna skrev 2016-10-06 10:11:54 följande:

Något eller ett par undantag finns förstås, men dessa har jag endast betraktat på avstånd när de gjort kvinnor i Helkroppstråden sin kur. Jag inbillar mig att de är tämligen framgångsrika. Karlarna jag skrev om i passagen ovan är kanske inte det på samma sätt, men man bör komma ihåg att det finns lika många grymtande kvinnor som det finns män så att kön får möta kön även efter en intetsägande enradare bestående mer av gutturala strupljud än verklig och stimulerande konversation kan vi vara helt säkra på. 

De undantagen behöver knappast ragga på fl inbillar jag mig ;) Ännu ett mysterium faktiskt, vad de gör här...
  • PuppetOnAChain
    Påven Johanna skrev 2016-10-06 11:29:07 följande:

De kanske tycker att detta är en lika bra plattform som vilken annan möjlig mötesplats som helst? Jag kan inte se varför det skulle handla om att "behöva" ragga på Familjeliv, det kanske handlar om att de vill leta partner här.

Glömde märka ut *ironin* jag är ju själv här och räknar mig själv till den gruppen som har lite stil faktiskt ;)
  • PuppetOnAChain
    Celines Essence skrev 2016-10-06 12:05:42 följande:

Jag har fått en oerhört bra vän här på familjeliv. Vi kan prata om allt och det känns unikt. Min avsikt var aldrig att bli vän med den mannen och det hade nog varit svårt att få så nära kontakt med en man i verkligheten, utan att innehåll av andra känslor, som kärlek och sex . Ibland händer bara saker, man klickar med människor, som man inte planerar. Vi hade nog aldrig hittat varandra i verkligheten. Precis som att jag blev kär, fast inte heller det inte var avsikten.

Härligt :)
  • PuppetOnAChain
    Celines Essence skrev 2016-10-06 18:25:26 följande:
    Jo, det är säkert så att man får fler pm av sexuell karaktär när man visar upp sin kropp. Det är inte så konstigt. Det finns några enstaka män som blivit efterhängsna, men inget större problem. Jag tycker faktiskt de flesta är respektfulla, även om det, som du säger, blir lite mycket samma och samma typ av oneliners i tråden. Det är svårt att variera sig. Det gäller både män och kvinnor. Jag tror att man som kvinna kan vara lite "fräckare" mot männen utan att bli utmålad som ett äckel.
    Men uppskattning efter att ha vistats på hkt är ju inte problemet. Jag utgår ifrån att det är lite poängen med att lägga ut foton där :) 
    Tecum skrev 2016-10-06 15:32:33 följande:
    Du har en sund inställning. Det är bara att ignorera, svårare är det inte. Men många kvinnor tycks se det som en dödlig förolämpning, tar det personligt och blir både förbannade och illa berörda.

På andra forum har jag skrivit till kvinnor privat och vi har diskuterat sex och relationer på ett givande sätt, utan baktankar eller att någon gör en stor grej av det. Men på FL verkar många kvinnor (inte alla) ha "garden uppe" på ett annat sätt och jag misstänker att även ett vänskapligt kontaktförsök kommer att betraktas som maskerad raggning. 

Håller med om att språkligt undermåliga inlägg är avtändande och jag tappar faktiskt fokus på innehållet då.
    Jag blir aldrig förolämpad av ett PM och ignorerar de som bör ignoreras. Det är faktiskt bara när gifta snubbar håller på jag surar till. Kalla mig moraltant då... Men jag skulle personligen bli väldigt sårad om jag hade en man som höll på så och ja, jag klassar det som otrohet oavsett ursäkt. 
  • PuppetOnAChain
    Celines Essence skrev 2016-10-06 21:20:10 följande:
    Jag håller med ang hkt.
    Mina inlägg handlar om att kvinnor inte alltid måste ha intellektuellt utbyte, särskilt när det gäller lite enkla kommentarer i hkt.(som drogs upp som exempel) Man kan ju uppskatta enkla oneliners, både ge och få, utan att man måste passa ihop och uppskatta alla varandras egenskaper.
    Sexuellt utbyte, komplimanger/uppskattning kan faktiskt funka ändå...När man sedan väl väljer en partner, eller vem man vill träffa, vill man givetvis att betydligt fler saker ska stämma.

Jag tycker också det klassas som otrohet om man går bakom partnerns rygg och kontaktar andra kvinnor/män på nätet för sexuell kontakt...
    Och jag håller helt med att kvinnor kan vilja ha bara enkel uppskattning, inget konstigt alls med det :) 
  • PuppetOnAChain
    Peter37 skrev 2016-10-06 21:42:25 följande:

Nyskild och glad

Haha, välkommen till gänget :) Fast inte så nyskild då. Men glad!
  • PuppetOnAChain
    Anonym (torftigt) skrev 2016-10-07 07:43:03 följande:
    Har du haft det nicket länge?? Du är ju en av de som kontaktat de flesta tjejer i sexforumet? När du då var gift?
    Smastor skrev 2016-10-07 08:42:13 följande:

Skönt att du har koll.. :)

Det är väl bra att vi har lite koll :) Fast jag undrar hur någon kan veta vem som kontaktar flest tjejer i sexforum? 
  • PuppetOnAChain
    Anonym (torftigt) skrev 2016-10-07 12:25:36 följande:

Räcker ju att ha hängt här ett tag så ser man vilka killar som hela tiden försöker få kontakt, en del visar det tydligen medan en del låtsas att de kommer med komplimanger men det är ju bara kontaktförsök de håller på med.

Just några nick är ju värre än andra och byter man själv nick ibland så märker man ju att de kontaktar många. Plus att det diskuteras i en del låsta grupper om vilka man ska passa sig för.

Finns det såna grupper? Släpp in mig så kan jag också dela med mig av några myglare :)
  • PuppetOnAChain
    Smastor skrev 2016-10-07 12:56:56 följande:

Roligt att det just är låsta grupper jag passar mig för ;) borde byta namn nu känner jag... Eller så låter jag bli.
    Haha, men du brukar väl alltid uppföra dig lite lagom sarkastiskt i diverse trådar? Tror inte någon blir irriterad på sånt. 
  • PuppetOnAChain
    Anonym (torftigt) skrev 2016-10-07 13:04:33 följande:
    Haha..det är nog mest ditt önsketänkande att du beskrivs som lite farlig...;)
    Nu uppmuntrar du ju så skyll dig själv Förvånad
    Smastor skrev 2016-10-07 13:17:17 följande:

Klart det finns folk som stör sig på allt möjligt. Även på mig.

Ska kolla upp de där låsta grupperna tror jag Tungan ute

• PuppetOnAChain
    Nizon skrev 2016-10-07 13:26:37 följande:

Jag är varken upptagen eller missnöjd inte längre i alla fall.Men varför all den här internet jakten osv på kvinnor som dagens män verkar satsa på, förstår mig inte på den? visst kanske det är bekvämare att ragga hemma om man har ett upptaget livet, men ändå jakten är ju en del av charmen när man ska hitta sig en kvinna. 

Liksom finns så många attraktiva kvinnor där ute, När man är på väg till affären , träningen , jobbet osv. Tar ju bara några minuter och gå fram till en kvinna. Kommer inte säga att jag får alla tjejer jag raggar på där ute. Men blir betydligt roligare historier för mig kontra kompisar när man pratar om jakten. Ja skrev till en jätte snygg tjej och hon svara. Öh jag gick fram till en och hon svara också ? 

Kanske är jag för gammal dags i sättet.

Vi kvinnor tittar runt på internet vi också, det går inte att undvika idag och det är absolut lättaste sättet att få en inledande kontakt :) 
  • PuppetOnAChain
    Smecker skrev 2016-10-07 16:08:07 följande:
    Där är Facebook-gruppen bättre. Inga myglare som skapar fejkprofiler och söker medlemskap.
    Menar du sexpratsgruppen, är den verkligen bra? 
  • PuppetOnAChain
    Påven Johanna skrev 2016-10-10 08:42:47 följande:
    Tja, jag menade ju inte att man tvunget måste ha ett intellektuellt utbyte av precis allt man gör här i livet. Då hade jag inte varit inloggad på Familjeliv särskilt många gånger under åren som gått. 

Jag pratade om regelrätta kontaktförsök som syftar till att antingen få prata om och gemensamt fantisera kring sex eller som handlar om att få ett faktiskt möte till stånd där båda har för avsikt att det mötet ska leda till sex (eller mer). I sådana fall, och för den skull att jag varit singel och inte önskat förbli det, så är enradare av slaget:

"mmm jag vill traktor pulla fitan din mmm"

inget som jag trakteras av. Faktum är att på en textbaserad plattform, en elektronisk mötesplats som den här och andra ser jag det som ett tämligen stort handikapp att inte kunna uttrycka sig i skrift. Jag finner det ungefär lika stimulerande som jag tycker att en mutist som håller ett tal skulle vara. 

De kommer inte till sin rätt helt enkelt. 

Och då är det ju förstås tur i oturen att det finns kvinnor som reagerar positivt på ett meddelande som i mitt exempel och som svarar:. 

"mm, hi hi!"

En välskriven rolig och/eller vass enradare är givetvis något helt annat.

"I never forget a face, but in your case I'd be glad to make an exception."
    /Groucho Marx

(Okej, kanske inte vad folk hoppas på att få höra i en bildtråd i och för sig, men ack, så roligt!)
    Haha, klockrent ju :D
Svar på tråden Är alla män på fl upptagna och missnöjda?