• PuppetOnAChain

Är alla män på fl upptagna och missnöjda?

Bara en stilla undran... Efter att ha hängt här ett tag (med ett annat nick än nuvarande) och då fått ganska många förslag om att chatta lite i smyg till min inbox, så funderar jag på om det bara är upptagna och missnöjda män på fl.

Varför bryter ni inte upp med den nuvarande om det är så dåligt?

PS: nej, fiskar inte efter fler upptagna män ;)

• Svar på tråden Är alla män på fl upptagna och missnöjda?
  • Anonym (upp tagen)

Tror det finns minst lika många som är hyggligt nöjda rent allmänt, men vill ha lite mer, lite annorlunda eller inte får utlopp för sin lust på ena eller andra viset...tror för övrigt att det är rätt jämnt fördelat män och kvinnor idag. 

• PuppetOnAChain
    Anonym (upp tagen) skrev 2016-10-04 06:58:03 följande:

Tror det finns minst lika många som är hyggligt nöjda rent allmänt, men vill ha lite mer, lite annorlunda eller inte får utlopp för sin lust på ena eller andra viset...tror för övrigt att det är rätt jämnt fördelat män och kvinnor idag. 

Så det är bara lite halvotroget oskyldigt lekande och de ljuger om missnöjet för att "få till det?". De är ju alltid på målsnöret till skilsmässa liksom ;)

Det kanske det är men inte så många kvinnor som har inboxat mig så jag kan inte jämföra.
  • Anonym (upp tagen)
    PuppetOnAChain skrev 2016-10-04 07:04:57 följande:
    Så det är bara lite halvotroget oskyldigt lekande och de ljuger om missnöjet för att "få till det?". De är ju alltid på målsnöret till skilsmässa liksom ;)
    Det kanske det är men inte så många kvinnor som har inboxat mig så jag kan inte jämföra.
    Frågar du mig, så är glaset halvfullt :) Vi har alla vår individuella syn på otrohet, även om de flesta troligtvis vet mycket väl vart gränsen går. Tror absolut att vissa far med osanning, men det finns en hel del som är genuint missnöjda skulle jag tro. Men tar man inte upp det och verkligen försöker kommunicera och ha en dialog om det, så lär det inte lösa sig självt precis. Alltid lättare att prata med likasinnade...liknande intressen, bekräftelse/bekräftelsebehov m.m. Hur oskyldigt/skyldigt det sedan är och blir anser jag är var och ens ensak. Men även där tycker vi (vi = alla) olika :)

Jämförelser blir sällan bra om man endast utgår ifrån sig själv...
    ...skulle gissa att FL har något fler kvinnor än män som är aktiva på sidan, men vad vet jag. Lägger man därtill att kvinnor i många fall är något mer försiktiga/återhållssamma än män när det gäller att ta kontakt osv, så blir det ganska logiskt i mina ögon. Men det kanske är jag som är lite lite fördomsfull här??
  • Anonym (rr)

de som skriver på ett forum som detta och gör såna närmanden, är troligen såna som inte lyckats få kontakt på andra håll. Patetiskt ja, korkat indeed (om de är i ett förhållande redan) 

Jag har också fått inviter ibland så därför skriver jag nästan alltid anonymt i trådarna.

Ibland verkar folk ha ett väldigt behov av att ha nån att skriv/chatta med men det är ju också galet. Då får man väl reda ut med sin partner och lösa sin dåliga kommunikation hemma (tycker jag) 

• PuppetOnAChain

Ja, det är väl det jag tycker är så skevt, att de vänder sig utåt istället för att reda ut problemen eller bryter upp. Lite tröttsamt att behöva fungera som snuttefilt...

Och nej, inte patetiskt, alla sätt är bra :)

• Anonym (torftigt)

Jag har ofta undrat samma sak. Haft kontakt med en del män och de verkar vara nöjda med minsta lilla kontakt. Jag gör mig själv tråkig i bland och de fortsätter ändå att försöka få kontakt med mig, ex på KiK. De måste ha väldigt tråkiga liv.

• PuppetOnAChain

Jag tycker det är lite sorgligt också för alla inblandade; mannen som känner sig oattraktiv i sitt förhållande, kvinnan som förmodligen inte har så kul heller och mig själv som slösar tid på upptagna män eftersom det sällan är det första de säger.

• Smecker

Tyvärr är kvinnor inte ett dugg bättre.

Men för att besvara originalfrågan: Nej, alla män på FL är inte upptagna och missnöjda. Däremot finns det en hel del män (och kvinnor) som tror att Sex och samlevnadsforumet är någon slags godisaffär där man alltid är anonym. Men den dagen lilla sambon/frugan/maken får ett meddelande på Facebook om vad man håller på med på FL med skärmdumpar med ens meddelanden etc så slutar det sällan så jättebra. Har jag hört.

Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • PuppetOnAChain
    Smecker skrev 2016-10-04 10:34:34 följande:

Tyvärr är kvinnor inte ett dugg bättre.

Men för att besvara originalfrågan: Nej, alla män på FL är inte upptagna och missnöjda. Däremot finns det en hel del män (och kvinnor) som tror att Sex och samlevnadsforumet är någon slags godisaffär där man alltid är anonym. Men den dagen lilla sambon/frugan/maken får ett meddelande på Facebook om vad man håller på med på FL med skärmdumpar med ens meddelanden etc så slutar det sällan så jättebra. Har jag hört.

Har du hört ;)
  • anonymus99

Nej då är singel och jäkligt glad att jag vart av med mitt ex. Sökande ja det kan man säga.leka njäääää mer åt det seriösa hållet.. Pm om du vill

Svar på tråden Är alla män på fl upptagna och missnöjda?