Inlägg från: PuppetOnAChain |Visa alla inlägg
  • PuppetOnAChain

Är alla män på fl upptagna och missnöjda?

Bara en stilla undran... Efter att ha hängt här ett tag (med ett annat nick än nuvarande) och då fått ganska många förslag om att chatta lite i smyg till min inbox, så funderar jag på om det bara är upptagna och missnöjda män på fl.

Varför bryter ni inte upp med den nuvarande om det är så dåligt?

PS: nej, fiskar inte efter fler upptagna män ;)

• Svar på tråden Är alla män på fl upptagna och missnöjda?
  • PuppetOnAChain
    Anonym (upp tagen) skrev 2016-10-04 06:58:03 följande:

Tror det finns minst lika många som är hyggligt nöjda rent allmänt, men vill ha lite mer, lite annorlunda eller inte får utlopp för sin lust på ena eller andra viset...tror för övrigt att det är rätt jämnt fördelat män och kvinnor idag. 

Så det är bara lite halvotroget oskyldigt lekande och de ljuger om missnöjet för att "få till det?". De är ju alltid på målsnöret till skilsmässa liksom ;)

Det kanske det är men inte så många kvinnor som har inboxat mig så jag kan inte jämföra.
  • PuppetOnAChain

Ja, det är väl det jag tycker är så skevt, att de vänder sig utåt istället för att reda ut problemen eller bryter upp. Lite tröttsamt att behöva fungera som snuttefilt...

Och nej, inte patetiskt, alla sätt är bra :)

• PuppetOnAChain

Jag tycker det är lite sorgligt också för alla inblandade; mannen som känner sig oattraktiv i sitt förhållande, kvinnan som förmodligen inte har så kul heller och mig själv som slösar tid på upptagna män eftersom det sällan är det första de säger.

• PuppetOnAChain
    Smecker skrev 2016-10-04 10:34:34 följande:

Tyvärr är kvinnor inte ett dugg bättre.

Men för att besvara originalfrågan: Nej, alla män på FL är inte upptagna och missnöjda. Däremot finns det en hel del män (och kvinnor) som tror att Sex och samlevnadsforumet är någon slags godisaffär där man alltid är anonym. Men den dagen lilla sambon/frugan/maken får ett meddelande på Facebook om vad man håller på med på FL med skärmdumpar med ens meddelanden etc så slutar det sällan så jättebra. Har jag hört.

Har du hört ;)
  • PuppetOnAChain
    Anonym (Krille) skrev 2016-10-04 11:30:08 följande:

Jag tror att väldigt många män, och kanske kvinnor också? inte har det sexliv som dom egentligen önskar. Men dom är ändå kvar  i ett förhållande eftersom dom inte riktigt vågar bryta upp. Delvis för att man anar att man inte kommer att hitta nåt bättre utanför förhållandet. Att tro att allt går att lösa med kommunikation är naivt - många fantiserar om en sexpartner som det finns ganska få av i verkligheten. Och du kan inte ändra på din partner när det gäller sexet, inställningen till sex är ganska grundmurad i generna och går inte att ändra på. En faktor kan också vara att vi blir "vana" vid samma partner - nakenheten och sexet har förlorat spänningen som fanns i början. Och vi hamnar dessutom ofta i ganska ofta i fasta roller som är svårt att ändra på - men vi kanske inte är nöjda med. 

Dessutom funkar det ju så att kvinnor är åtrådda för den dom är - medan vi män är mer åtrådda för det vi gör - och det betyder att mannen ofta söker nya bekräftelser hela tiden. Kvinnan har det enklare - hon kan alltid känna att mannen tänder på hennes kropp. Mannen får sällan uppleva den känslan, han får inte riktigt känna att kvinnan åtrår hans kropp. Därför jagar han vidare..

Men dyker det upp nån liten öppning för ny spännande sex så finns nog många som hakar på ...  Om inte annat så ger det en liten spänningskick..

Jag håller inte riktigt med där. Om jag är med en man så är det för hans skull, inte för vad han gör. Man väljer ju någon som man tycker är attraktiv och den känslan finns ju kvar såvida han inte förfaller totalt alternativt beter sig illa. Det finns väl kvinnor i förhållanden som inte får känna sig åtrådda i den utsträckning de önskar också?
  • PuppetOnAChain
    Tecum skrev 2016-10-04 18:10:18 följande:

Upptagen men inte missnöjd så jag skriver inga PM.

Men har du något emot att kommunicera med män rent allmänt, även om de inte raggar på dig? Har du manliga vänner som du umgås eller skriver med? 

Jag har jättemånga manliga vänner och inget alls emot att prata med killar i allmänhet :)
  • PuppetOnAChain

Nja, det är ju betydligt mer än chat... jag skulle inte vilja ha en kille som gjorde så. Men där är vi nog alla olika.

• PuppetOnAChain
    Anonym (Batman) skrev 2016-10-04 19:28:19 följande:

är man upptagen och gör som du beskriver saknar man ju tydligen något i sitt förhållande inom sex biten som gör att man vill ha nått diskret vilket familjeliv är. rätt eller fel ? ja de är väll upp till en själv.

Kanske ändå vore i alla fall trevligt om de inte ljög om det? Även om jag är singel om på fl betyder ju inte det att jag inte har någon moral... och vill välja själv. jag är tvärsäker på att det här är ett frekvent problem. Kanske även för singelmän.

Sluttjatat för min del nu tror jag :)
  • PuppetOnAChain
    Anonym (Batman) skrev 2016-10-04 19:28:19 följande:

är man upptagen och gör som du beskriver saknar man ju tydligen något i sitt förhållande inom sex biten som gör att man vill ha nått diskret vilket familjeliv är. rätt eller fel ? ja de är väll upp till en själv.

Kanske ändå vore i alla fall trevligt om de inte ljög om det? Även om jag är singel om på fl betyder ju inte det att jag inte har någon moral... och vill välja själv. jag är tvärsäker på att det här är ett frekvent problem. Kanske även för singelmän.

Sluttjatat för min del nu tror jag :)
Svar på tråden Är alla män på fl upptagna och missnöjda?