Inlägg från: Loppan84 |Visa alla inlägg
  • Loppan84

Kan läkarna ha fel?

missMrs skrev 2016-10-20 09:32:54 följande:

Tack :)

Nyss kommit från läkaren och vi såg ett hjärta 8+3 mätte läkaren till. Är så glad att jag inte lyssnade på den förra läkaren och att jag inte tog tabletterna! Tack så mycket för ert stöd och pepp.

Är så lycklig, håller tummarna att det går hela vägen.

Men Gud vilken historia! Helt sjukt att de så lättvindigt kunde säga att du skulle avbryta! Bra att du lyssnade på magkänslan och stort grattis till ditt lilla knyte <3
  • Loppan84

Gud vilken upplevelse. Har sett flera liknande trådar här om folk som blivit instruerade att ta tabletter eller skrapa redan i vecka 6 och det är ju helt sjukt. Dels är det ju så tidigt att det kan variera vad man ser och dels är det ju inte ovanligt att man är ännu tidigare än man tror pga senare äl eller sen implantation.

Såklart fantastiskt att det gick bra för dig men tänk på alls andra patienter den läkaren träffar som kanske inte har lika stor koll som dig. Tycker verkligen du ska göra en anmälan om detta. Men kanske läkaren du var hos idag gjorde det förresten? Det borde han väl?

• Loppan84
    Morkullan skrev 2016-10-21 08:31:51 följande:

Underbart! Grattis! Jag var ju med om något liknande och det verkar dessvärre vara ganska vanligt att graviditeter döms ut för tidigt. Hur många orkar och vågar göra som oss- att trotsa auktoriteten och hoppas på mirakler?! Mitt mirakel är fyra år nu.

Något för uppdrag granskning att ta tag i kanske? Att utreda hur vanligt det är?

Gud ja. Eller iaf att man börjar med att göra en anmälan så problemet blir officiellt påtalat- så kan man ju skicka in tips till media efter.
Svar på tråden Kan läkarna ha fel?