• Anonym (J)

Vad handlar ni på Lidl?

Anonym (lidl) skrev 2016-10-03 18:35:00 följande:

Jag utbildar mig inom djurproduktion (kött, mjölk, ägg osv). Ser att dom har mycket utländskt och detta gillar jag inte. Djurhållningen är ofast väldigt undermålig då Sverige har dom hårdaste djurlagarna i världen. Därav billigt kött.

Ser att dom även har Svenskt producerat, men tycker det är för billigt och drar öronen åt mig. Har dock inte kollat alla märken än.

Frukt och grönt på våran Lidl tycker jag bara inte är fräsch. Kan dock vara bättre i andra butiker.

Men kära nån, utländskt har de ju till vilken butik man än går nästan. De har bra svenskt kött på Lidl, kolla upp det lite närmre om du drar öronen åt dig pga priset (det räcker ju inte för att sänka dem ang deras svenska kött).
  • Anonym (J)

www.lidl.se/sv/svea-lantkott.htm

Det finns massor med information om Lidls köttprodukter på hemsidan, att deras varor skulle vara med tveksamma än ICAs eller coops är ju en löjlig åsikt grundad i någon trendande matelitism snarare än fakta.

Trist att sådant tänk existerar, men det stör ju inte mig när jag handlar :D

Jag brukar handla på Lidl, Willys eller Ica (dock allt mer sällan). Håller koll på vad vi köper innehållsmässigt så väl som ursprung. Inga problem att följa varornas historik vare sig på Lidl eller Willys, på samma sätt som man kan göra på Coop eller city gross.

En sak som tidigare nämnts i tråden som negativt med Lidl, som jag kan hålla med om, är att det på vissa varor står tex "kraftigt saltat", men åter igen beror det ju på vad man ska köpa. Ofta är dessa produkter tex färdiga schnitzlar, pyttipanna osv.

Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?