• Sissely

Vad handlar ni på Lidl?

Vi har så gott som alltid storhandlat på Coop forum. Men kollade upp Lidl förra veckan eftersom jag fick info om att dom hade renoverat och fräschat upp butiken. Det har alltid sett så sunkigt ut därinne (lastpallar med grejer överallt och rent av snuskigt) Men nu var det superfräscht! Men jag är lite osäker på vilka varumärke som är bra och prisvärt, så jag undrar vad NI  handlar på Lidl och som är bra/billigt/bästa i stan? och vad man ska undvika. Tack på förhand!

• Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?
  • Sissely
    Anonym (F) skrev 2016-10-03 16:14:17 följande:

Lidls nybakta ostbullar! Har aldrig hittat så goda ostbullar någon annanstans. =) Vi handlar aldrig på Lidl men ibland åker vi dit bara för att köpa ostbullar. =P

Är det dom som är i "bake off"-disken?
  • Sissely
    Farfallos skrev 2016-10-03 16:31:48 följande:

De har små förpackningar av finfin lufttorkad skinka och kanonfina örtkryddade bratwurst. Vi äter en hel del feta-ost, och de har en "bigpack" med 8 x 125 gram. Inte den billigaste jag sett, men så förbannat god (och ändå billig). Vet att de har folköl, glass och falukorv som vunnit "bäst i test" någon gång och som är mycket uppskattade. Tror det finns fler gamla Lidl-trådar här på FL.

Ja jag har sökt en del, men många trådar är gamla (från 2011 typ) så jag tänkte att det kanske är dags att starta en ny Lidltråd
  • Sissely
    sextiotalist skrev 2016-10-03 17:17:49 följande:

Tyska specialiteter som lufttorkad skinka och tyska julkakor (blev förjust i dom när jag arbetade mycket i Tyskland) och växter

Är det mjuka kakor med frukt i du menar?
  • Sissely
    Axioria1 skrev 2016-10-03 17:57:26 följande:

Handlar inte på Lidl så ofta men detta tycker jag ör bra.

Alla vanliga varor typ kött, ketchup osv. Glassen är toppen. Bakeoffen åå bröd är bra. Frukt och grönt. Sen köper jag en del snittblommor. De är toppenkvalite och billiga.

Ibland kollar jag in kläderna. Har köpt mina favoritlinnen där 3 st för typ 70 kr. Köpt någon tröja och barnklädel. Riktigt bra kvalité!

Glassen har jag provat, supergod! Köpte ostfrallor där nu ikväll och även leggings och en lite längre t-shirt/klänning, kostade bara 50 spänn stycket!
  • Sissely
    monkees skrev 2016-10-05 13:04:53 följande:
    Dom är inte särskilt trevliga mot sina kunder heller! Man kan gå på Lidl när de har annons på ngt som verkligen är SUPERBILLIGT men inte handla mer än just den varan. Lidl är rätt dyra för att vara ett enkelt "lastpallsvaruhus"! I den genren är Willys jättebra.
    Jag tyckte Lidl var ett "lastpallsvaruhus" innan, men inte nu längre - dom har verkligen fräschat upp och det ser proffsigare ut än de flesta andra affärer!
  • Sissely

Tack för er feedback! En hel del svarar ju faktiskt på frågan! En del andra har bestämt sig för att inte gilla Lidl (utan att kanske varit där själv, utan bara gå på hörsägen). Sen finns det dom som har personlig erfarenhet av Lidl, som handlar där ofta och kanske även ha jobbat/jobbar där. 

Jag kan förstå att en del har haft dåliga erfarenhet, jag tyckte själv att Lidl var sunkigt förut. Det var lastpallar och oordning, ingen att fråga. Men efter renoveringen av vårat Lidl så är det i särklass den mest fräscha butiken i stan. Det finns inte allt som vi brukar köpa, men då brukar vi stödköpa det i vår gamla butik (coop eller servus).

• Sissely
    monkees skrev 2016-10-07 13:10:29 följande:
    Servus? Never Heard of

Servus =  gammalt namn på Konsum (vår närmaste livsmedelsbutik där vi bor)
Svar på tråden Vad handlar ni på Lidl?