Inlägg från: Anonym (försiktigt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (försiktigt)

Bonusfamiljer

Ja du. Det där är inte lätt. Få barn vill se sin förälder med nån annan än sin mamma/pappa. Jag hade gått väldigt försiktigt fram. Varit kompis med pappan i deras närhet, inget mer. Inte pussas och kelats framför barnen på minsta lilla sätt. Jag hade inte heller sovit över hos honom om barnen är hemma hos honom.  Och absolut inte i samma säng.

Vet barnen om att ni träffas och att ni är ett par?

Men i stort så skulle jag enbart vara en trevlig vuxen som deras pappa känner. Och så småningom, när du och barnen känner varandra och ni vet vad de tycker om dig, kanske smyga in en puss ibland. Men det är en långbänk.

• Anonym (försiktigt)

"Vi är  alltid hos honom då mitt ex inte är bekväm med att jag delar säng med en annan man i vår "utflyttningslya""

Men DET är väl inte hans problem? Bekväm med?

Om du nu måste sova över hos killen när du är där, och barnen är där, finns det möjligen någon extrasäng. Och hur gamla är egentligen barnen? Är de 13-14-15 år så blir de svåra att lura, men är de 4-5 år så går det ju lättare.

Första gången ni träffas kanske det ska ske på en neutral plats: typ nöjesfält, djurpark eller liknande. Även här är det barnens ålder som avgör. Det du ska göra är att inte vara PÅ. En ansträngd glättighet är vidrigt. Och de kommer se igenom dig direkt om du gör dig till.

Svar på tråden Bonusfamiljer