Bonusfamiljer
Jag och min nya träffades ganska snart efter att vi båda separerade, det var väl inte riktigt meningen för någon av oss men nu blev det så. Hans ex tycker det gick så snabbt att hon tror att vi hade ihop det medan han ännu var gift. Och det kan jag ju förstå då vi hade en historia när vi var runt 20. Hon känner till vem jag är då de träffades någon tid efter att vi gjorde slut. (idag är vi 41 och 45) Jag upplever det som om att hon är ganska arg över situationen, dels har han visar både sms och mail hon skrivit till honom, men jag har även hört dem prata i telefon. I vilket fall, hon är inte glad. Deras skiljsmässa var önskad från båda håll men han säger att hon kanske känner sig lite utbytt. (har full förståelse för detta)
Vi har inte introducerat våra barn för varandra än och jag tror det dröjer tills efter årsskiftet (vi har varit ihop sedan februari) men jag är redan lite nervös över det. Enligt min nya man (vi är inte gifta givetvis men kille känns fel att skriva med tanke på vår ålder) är hans dotter och mamma väldigt nära varandra och han menar att i princip accepterar hon inget som hennes mamma inte är ok med...
När det väl blir dags....hur sjutton ska jag förhålla mig till detta? Jag känner mig redan lite nervös över hela situationen och är jätterädd att det ska gå åt skogen. Jag har verkligen ingen önskan om att jag och hans ex ska avsky varandra, och jag vill hemskt gärna komma överens med hans barn. Men jag vet liksom inte hur detta ska gå. Min nya man och hans ex relation är jätteinfekterad vilket gör det hela ännu svårare.
Jag är rätt van vid barn/ungdomar då jag arbetar i en skola som lärare, men det gör också att jag vet ganska mycket om hur ungar reagerar i situationer där de ska träffa den nya. Känner mig ganska uppstressad över detta trotts att det inte är aktuellt att ses än på ett tag.
Kan någon komma med kloka tankar och tips.