Vänta ut!
Jag vet att det inte alltid är två som bråkar. Har själv en mamma som huggt min man I ryggen så fort hon fått chansen. Jag vet också att hon mått dåligt ibland av det. Mest för att hon inte träffat någon man genom åren och sagt att det nog beror på "Karma" att hon mår så dåligt...
Det är iaf en liten tröst i allt jobbigt vi upplevt.
Nu är det bättre och jag och min man gör som vi gjort genom hela resan. Vi är trevliga, vi pratar inte illa om henne och vi försöker att inte vara bittra över allt hon gjort mot oss (och därför även mot både sina egna och våra barn). Någon gång hoppas jag att hon får stå till svars för vad hon sagt och gjort, men jag tror att hon kommer slippa undan det med.
Jag vet iaf ännu mer vilken person jag vill vara.
Jag har en vän som är en fantastisk mamma och har gjort allt från sin sida så att hennes barn har en lika god relation till sin pappa, som till henne. Hon ska vara så stolt. Och jag är så glad när hon säger vilken bra och fin styvmamma jag är. Att alla barn skulle ha någon som mig. Jag känner detsamma om henne. Alla barn skulle ha en mamma som hon. Jag kan ibland bli lite ledsen när jag tänker på hur bra allt skulle varit om mina bonusar mamma varit som hon genom åren. Så ibland är det föräldrars fel och ibland styvföräldrar fel helt enkelt. Lykost de barn som har det bra från alla håll!!! Det är barn som mår bra hela livet...