• Anonym (Happy)

Vänta ut!

Hej! Jag har under flera års tid skrivit här på FL. Träffade min man för 15 år sedan och han hade då ett litet pyttebarn i bagaget.

Där var det aldrig några problem problemet var häxan som lämnat min man och som aldrig accepterat att han kan/kunde gå vidare i sitt liv som 25 åring.

Jag och vi har blivit så illa behandlade under flera års tid men exet har haft turen med sig dvs advokater familjerätt.

Nu är barnet pytt myndig sedan en tid tillbaka och för ca tre år sedan så bor barnet pytt mer eller mindre på heltid hos oss. Min man och jag har stärkt vår kärlek fast vi inte visste det när det var som jävligaste och jag längtade flera gånger till eget boende. Jag har gråtit skrikigt och sörjt över att gemensamma barn blivit lidande för deras föräldrar bråkat och haft det jobbigt över lag.

Skulle aldrig göra om denna resa, fast jag skulle aldrig vilja vara utan bonus. Bonus och jag har ett förhållande i dag som är bättre än förhållandet till mina egna barn.

Vi har samma humor kan prata med varandra på ett lätt sätt och ja jag är inte hel om bonus inte ringer eller är här.

En fantastisk person som jag är bortskämd med att ha i mitt liv och i mina barns liv.

Allt trassel alla bråk och all smärta anser jag har berott på exet. Nu säger ni att det är inte ens fel att två bråkar. JO det är det! Vem vilka vill ha bråk runt om sina barn? I sitt förhållande? Det vi drabbades av var en utomstående person som inte kunde acceptera situationen.

Denna person lever ännu ensam det är synd om henne jämt. Skillnaden är att barnet inte bryr sig. Denne är vuxen och mamma har inget att säga till om längre.

Så till er

Håll ut det blir bättre!

Kram bra kämpat stå på er. Vi är mer än bäst vi styvmorsor

• Svar på tråden Vänta ut!
  • Anonym (bibo)

Jag vet att det inte alltid är två som bråkar. Har själv en mamma som huggt min man I ryggen så fort hon fått chansen. Jag vet också att hon mått dåligt ibland av det. Mest för att hon inte träffat någon man genom åren och sagt att det nog beror på "Karma" att hon mår så dåligt...

Det är iaf en liten tröst i allt jobbigt vi upplevt.

Nu är det bättre och jag och min man gör som vi gjort genom hela resan. Vi är trevliga, vi pratar inte illa om henne och vi försöker att inte vara bittra över allt hon gjort mot oss (och därför även mot både sina egna och våra barn). Någon gång hoppas jag att hon får stå till svars för vad hon sagt och gjort, men jag tror att hon kommer slippa undan det med.

Jag vet iaf ännu mer vilken person jag vill vara.

Jag har en vän som är en fantastisk mamma och har gjort allt från sin sida så att hennes barn har en lika god relation till sin pappa, som till henne. Hon ska vara så stolt. Och jag är så glad när hon säger vilken bra och fin styvmamma jag är. Att alla barn skulle ha någon som mig. Jag känner detsamma om henne. Alla barn skulle ha en mamma som hon. Jag kan ibland bli lite ledsen när jag tänker på hur bra allt skulle varit om mina bonusar mamma varit som hon genom åren. Så ibland är det föräldrars fel och ibland styvföräldrar fel helt enkelt. Lykost de barn som har det bra från alla håll!!! Det är barn som mår bra hela livet...

• Anonym (Nja)

Du skriver ingenting om vad hon har gjort så det är svårt att tro att det bara är hon som bråkar!
    Dessutom misstänker jag att du och din man triggar igång bråkandet!
    Fattar inte heller varför du och din man bråkar och skapar usel stämning för era barn i hemmet? Det kan du INTE beskylla hans exfru för!

Svar på tråden Vänta ut!