• Anonym (Panikslagen)

Min bonus försökte döda min bebis och jag kan inte släppa det

Okej. Kanske en liten välkryddad rubrik men min bonus har inte varit snäll mot min bebis. Det började när bebisen var nyfödd med att han stoppade nötter i munnen på honom för att kolla om han var allergisk. Han höll honom upponer i benen över ett stengolv, han sög in läsk i sugrör och tänkte spruta in i munnen på honom men då hann jag precis stoppa. Han har även lagt bebisen på diskbänken och gått därifrån.

Även mindre farliga saker som att balansera med honom i benen, så fort bebisen somnar är han där och petar i vagnen så han ska vakna. Visar även svartsjuka mot sin lillebror...

Nu är det över 6 månader sen han gjorde någon större elakhet men jag kan inte släppa det. Bonusens pappa litar helt och fullt på honom men jag kan bara inte göra det :/ har alltid en konstig magkänsla när bonusen är hos oss. Och ibland lämnar pappan bonusen och bebisen ensamma och klipper gräset/handlar mjölk mm. Det ger mig panikkänslor. Pappan säger att jag är skitlöjlig och att vi kan lita på bonusen igen då han har bett om ursäkt.

Bonusen är 15 år

• Svar på tråden Min bonus försökte döda min bebis och jag kan inte släppa det
  • Anonym (Ojdå)

Plågar han djur också? Låter som den sorten som skjuter katter med luftpistol och drar benen av grodor och sådant psykopatbeteende.

• Fånga dagen
    Påven Johanna skrev 2016-09-30 15:27:44 följande:
    Verkligen otroligt. Nästan så att man kan misstänka att en del människor gärna piskar upp stämningen mot bonusbarn som grupp. Men så skulle väl välfungerande vuxna inte göra så det handlar det väl givetvis inte om här.
    Det om nåt vore väl "skitlöjligt" - så det  är väl  verkligheten som överträffar dikten helt enkelt... Skrämmande i vilket fall som helst! Hm..
  • Anonym (Panikslagen)

När alla säger att jag ska flytta. Jag äger huset vi bor i, sen kommer jag bli tvungen att lämna bebisen varannan vecka till pappan och DET om något kommer vara farligt. Bor jag kvar kan jag fortfarande ha hyfsad kontroll

• Anonym (a)
    Anonym (Panikslagen) skrev 2016-09-30 22:35:04 följande:
    När alla säger att jag ska flytta. Jag äger huset vi bor i, sen kommer jag bli tvungen att lämna bebisen varannan vecka till pappan och DET om något kommer vara farligt. Bor jag kvar kan jag fortfarande ha hyfsad kontroll
    Flytta 100 mil bort. Även om pappan inte godkänner flytten måste ju bebisen bo någonstans. Den kommer folkbokföras där den har sin huvudsakliga dygnsvila, vilket är med dig just nu. Varannan vecka är inte aktuellt för så små barn oavsett. Det handlar om flera år fram i tiden.
  • Linnea1304

Ta eventuellt kontakt med socialen för att diskutera vilka åtgärder som kan göras. Utforska alla dina alternativ
    Jag var själv 16 år när min yngsta lillebror föddes. Samma mamma. Olika pappor. Jag är med andra ord ett "bonusbarn" till min lillebrors pappa. och det skulle ALDRIG fallit mig in att utsätta min bror för någonting som kunnat skada honom. Jag fick ganska så starka moderskänslor för den pojken och älskade att hjälpa till med att ha hand om honom.
    Om någon familjemedlem utgör fara för någon annan är det ju en självklarhet att det finns åtgärder som kan tas till för att skydda den som är i fara... att vänta med att söka hjälp kommer enbart öka risken att någonting otroligt hemskt händer så småningom. 6 månader är trots allt inte speciellt lång tid. 15 åringen skulle mycket väl kunna få ett impuls infall när som helst. 

• monkees

Helt absurt. Jag skulle flyttat redan! Men jag är ju inte typen som blir så "kär" så jag står ut med precis vad f..n som helst.......

• Anonym (Va)

Du kan inte lämna ditt barn till 15-åringen.Du måste vara med!Han är farlig och han behöver hjälp.Måste han komma till er?Jag hade portad honom.

• Anonym (å ena sidan)

Antingen flyttar du långt bort och motsätter dig umgänge eller så håller du dig hemma så fort bonusen är där och släpper aldrig bebis ur sikte. Aldrig!

V v mot förälders vilja, litet barn och avstånd går inte att driva igenom - men kanske kortare umgänge vilket också är en risk så klart - samtidigt som risken för för omfattande umgänge minskar med avståndet - samtidigt som pappa och barnet i princip alltid kommer ges någon form av umgängesrätt eftersom barnets behov av pappa ofta anses överväga riskerna.

• Fånga dagen

Om minsta lilla i rubriken stämmer, och om ts fruktar för sitt barns liv och säkerhet när bonusbarnet är i närheten, så utgår jag från att man som orolig förälder hade satt stopp för längesen, med alla medel som finns.

Ts har panikkänslor över vad bonusbarnet kan ta sig för med sin lillebror -  pappan litar fullständigt på sin son, och tycker att ts är "skitlöjlig". Men trots sin rädsla, som mannen fullständigt bagatellisera och t.o.m. hånar, så fortsätter hon att leva med honom. Det är ju helt absurt!

Svar på tråden Min bonus försökte döda min bebis och jag kan inte släppa det