Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Min bonus försökte döda min bebis och jag kan inte släppa det

Ja, det låter ju helt förfärligt sjukt och torde också vara det i ordets rätta bemärkelse. Något annat som också låter tämligen konstigt är att använda ord som "välkryddad rubrik" i ett sammanhang av så oerhört allvarligt slag som detta är. 

Jag skulle inte bo ihop med en man som inte insåg att hans tonårings beteende är sjukt och som vare sig gör något åt den saken eller ser till att skydda sitt yngsta barn. Hur kommer det sig förresten att du lämnar bebisen med pappan när du ser att han inte tar det inträffade på allvar?

Det låter med förlov sagt som om det är lite fel på er alla tre.

• Påven Johanna
    Anonym (farligt) skrev 2016-09-30 12:03:11 följande:

Oj! 15 år? Tyvärr måste jag nog säga att den killen bara MÅSTE utredas. Det är inte normalt att en så stor ungdom behandlar ett litet barn på det viset. Något är väldigt väldigt fel. Finns det andra saker hos bonusen, förutom handhavandet med babyn, som du reagerat över?

Jag hade inte lämnat den killen en sekund ensam med babyn.

Inte jag heller. Men jag hade heller inte lämnat pappan ensam med bebisen när pappan visat sig ha totalt otillräcklig förståelse för hur grava problem hans äldre barn har och därtill inte drar sig för att lämna bebisen ihop med tonåringen. Det får mig att tro att ts också hon underskattar problematiken eller möjligen har någon egen sådan. 
  • Påven Johanna
    Anonym (farligt) skrev 2016-09-30 14:04:52 följande:

TS. Du måste väga kärleken till ditt barn mot kärleken till din sambo. Vem värderar du högst? Din plikt som förälder är att skydda ditt barn. Då krävs det offer. Jag hade nog flyttat. (Vilket jag iofs gjorde när min egen son var 7 år och min sambo slog honom ett flertal gånger. Jag flyttade trots min kärlek till sambon).

Men han fick slå honom ett flertal gånger innan du flyttade?
  • Påven Johanna
    Anonym (Panikslagen) skrev 2016-09-30 14:29:11 följande:

Jag har skrivit angående detta förut här på fl, men då har jag maskerat sanningen lite. Nu lägger jag korten på borden då jag skiter i om någon jag känner läser detta.

Jag har föreslagit bup men det vägrade pojken och hans föräldrar. Då kan jag inte göra något. Han bor inte hos oss men har börjat vara hos oss mer och mer och nu när jag börjat jobba efter mammaledigheten så jag kan inte ha 100% kontroll då pappan nu är hemma.

Detta har inte hållit på i 6 månader utan för 6 månader sedan då min bebis var två månader. När jag satte ner foten så upphörde han med att göra såna här saker men jag litar inte på honom !

Klart du kan ha 100% koll, du får låta bli att arbeta och lämna barnet med en pappa som inte skyddar det. Polisanmälan kan du göra, då öppnar de en utredning där vare sig mamman eller pappan kan neka till att den görs. 

Varför flyttar du inte ut med bebisen?
  • Påven Johanna
    Fånga dagen skrev 2016-09-30 15:24:42 följande:

Läste en liknande tråd här för några år sen. Också ett bonusbarn som på olika sätt utsatte den nya bebisen för stor fara, som kunde kosta bebisen livet.  Har för mig att det var så illa att mamman inte vågade sova på nätterna, av rädsla för vad bonusbarnet kunde ta sig till med den lille. Men inte den mamman heller tog barnet och "flydde".

Om det finns två sådana bonusbarn, eller om det är samma som denna tråden handlar om, vet jag inte. Riktigt upprörande och ruskigt är det verkligen, och helt obegripligt att man stannar kvar i en relation med en man som avfärdar ens rädslor med att man är "skitlöjlig".. Låter ju helt otroligt.

Verkligen otroligt. Nästan så att man kan misstänka att en del människor gärna piskar upp stämningen mot bonusbarn som grupp. Men så skulle väl välfungerande vuxna inte göra så det handlar det väl givetvis inte om här.
Svar på tråden Min bonus försökte döda min bebis och jag kan inte släppa det