Inlägg från: Anonym (Loppan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loppan)

Resa med barn utan tillstånd?

Anonym (sluta tjafsa) skrev 2016-09-29 12:04:07 följande:

Att börja tänka "min" vecka, "mina dagar" är så helfel. Tänk på barnen istället! Hur kul är inte det för ungarna att komma iväg till lite värme och fira julen utomlands?

Jag blir så himla ledsen när föräldrar håller på så här istället för att samarbeta och sätta barnen i första rummet.

DU vill fira jul med barnen. Självklart. Men vad vill barnen? Barn är otroligt lojala så skulle du fråga dom så skulle de kanske säga att "vi vill ju gärna fira jul med dig". Men tänker "Jag vill till Spanien!". Det kommer att komma många jular, påskar, midsomrar, födelsedagar framöver. Och du kanske t o m får tillbaka din generositet när du själv vill åka iväg med barnen nån gång fast det är mammans vecka.

Sluta bråka och se till att allt sker till barnens bästa istället för att vara självisk och tänka JAG, JAG, JAG.....

Lätt att säga men 10 dagar utan sina barn och dessutom över jul och nyår är inget någon vill. Jag skulle vara skit ledsen! Klart ungarna ska åka men man går ju inte bara in och tar av den ena förälderns umgänge utan att snacka om det först!
Svar på tråden Resa med barn utan tillstånd?