Resa med barn utan tillstånd?
Suck alltså.
Vad är det egentliga problemet? Att umgänget den veckan sabbas? Eller att mamman fattar såna beslut utan att konsultera dig först?
Suck alltså.
Vad är det egentliga problemet? Att umgänget den veckan sabbas? Eller att mamman fattar såna beslut utan att konsultera dig först?
Problemet är att jag inte får fira varken jul eller nyår med mina barn. Det ligger otroligt mycket bakom min upprördhet här. Mamman har betett sig otroligt illa sedan separationen och anser sig ha egenrätt över barnen. Jag känner mig otroligt överkörd i detta.
Min äldsta dotter är såklart spänd över att åka till Spanien (och jag tycker absolut att hon ska få åka dit). Men julen är speciell och i min familj är det en högtid vi är duktiga på att fira med barnen. Dottern började prata om julafton igår och när jag berättade lugnt att "I år ska du ju till Spanien och fira jul med mamma så vi får fira jul nästa år igen!" Då började hon gråta hysteriskt och ville inte alls till Spanien längre.
Jag och mamman talar aldrig illa om varandra inför barnen och barnen har en bra relation till oss båda. Båda är noga med att de mår bra och inte känner till de konflikter som finns mellan oss.
Är det bara för att jag är pappan? För hade jag gjort samma sak kan jag tala om att mamman hade anmält mig för ensam vårdnad och aldrig velat ha med mig att göra igen.
Förstår inte varför det är så hemskt att bara fråga den andre föräldern om det är okej? Jag vill inte missunna barnen att åka till Spanien och de hade jättegärna fått åka på min vecka annars. Men nu är det ju över hela julen..
Är det bara för att jag är pappan? För hade jag gjort samma sak kan jag tala om att mamman hade anmält mig för ensam vårdnad och aldrig velat ha med mig att göra igen.
Förstår inte varför det är så hemskt att bara fråga den andre föräldern om det är okej? Jag vill inte missunna barnen att åka till Spanien och de hade jättegärna fått åka på min vecka annars. Men nu är det ju över hela julen..