Stämma på mer umgänge.
Bor ni nöra varandra? Varför nekar mamman mer umgänge?
Glöm inte att yrka på alternativ och även lägga in yrkande om sammanhängande semesterveckor, skollov osv.
Bor ni nöra varandra? Varför nekar mamman mer umgänge?
Glöm inte att yrka på alternativ och även lägga in yrkande om sammanhängande semesterveckor, skollov osv.
Ser inga skäl till att du inte skulle kunna få till växelvis boende om du är skötsam. Men vem vet om du inte har något ombud men mamman har det.
Det enda jag funderar på är avståndet. Ju äldre barn blir desto viktigare blir kompisarna. Har hon några kompisar hemma hos dig? Bor ni i ett barnvänligt område där dottern kan hitta nya kompisar?
Fattar inte problematiken. Du träffar ju din dotter varannan helg?
Vad?
Vad?
Ja generellt mår barn bättre av att bo växelvis eftersom tillgång till båda föräldrarna överträffar mycket annat. Men i ett individuellt fall kan man inte säga att det ena är bättre än det andra utan måste väga in alla faktorer.
Om föräldrarna bor långt ifrån varandra så förutsätter det vid växelvis boende oftast att föräldrarna har bil och är villiga att skjutsa. Och att det ändå inte är en garanti för att barnet kommer att trivas. Vissa barn mår helt enkelt inte bra av att bo växelvis. Och att sakna ett socialt umgänge hos den ena föräldern kan givetvis bidra till missnöje.
Jag har aldrig sagt att ts inte ska sträva efter växelvis boende. Jag ville bara få honom att tänka till.