• Fru Ve

Sociala aktiviteter

Barn är ju olika och om din dotter mår bra så ser jag egentligen inte problemet med det du beskriver. Jag tycker kvällarna låter lite sena bara. Att komma hem 20.00 med mina barn skulle inte funka, då sover de redan. Vi "gör kväll" d.v.s. skickar hem kompisar, badar, tar på pyjamas m.m. någon gång vid 18-tiden och barnen lägger sig vid 19.30. Men mina barn går också upp väldigt tidigt, ofta vaknar de senast kl 6 på morgonen. Om barnet kan sova längre på morgonen är ju inte en senare läggtid ett bekymmer.

Sedan låter det ju som om många av era aktiviteter är spontana, t.ex. åka och hälsa på kompisar eller bjuda hem. Då kan man ju styra lite dag för dag vad man själv och barnet orkar och vill. Däremot att ha massor av planerade aktiviteter för småbarn tror jag är sämre. Då måste man iväg oavsett om barnet är trött och inte vill/orkar. 

Men tycker pappan det är för mycket så kanske ni ändå ska diskutera och hitta en balans. Kan inte du ibland göra saker själv då och pappan är med dottern om du är väldigt social och han tycker det blir för mycket för henne?

Svar på tråden Sociala aktiviteter