• Cyanea

vilken ruvardag fick ni plus med Blastocyst?

Jag brukar hålla mig från att testa förrän TD just eftersom det kan variera och jag inte vill behöva tvivla på resultatet, men förstår de som testar tidigare. 

Ett ägg fäster i regel 5-10 dygn efter befruktning och om jag inte missinner mig kan det dröja något längre vid IVF. Inte förrän ägget fäst ordentligt börjar hCG att produceras. Det är alltså fullt möjligt att du är gravid men inte har hunnit få tillräckligt hög halt hCG för att det ska synas på test. 

Jag håller tummarna för att det går bra, stort lycka till!

• Cyanea
    13Juli skrev 2016-09-27 13:59:01 följande:

Tack för era svar. Testade idag igen rd 8 men inget plus. Känns ganska kört. Orkar inte med nån mer ivf behandling.

Tråkigt att du känner så, men jag förstår. 

Hur många behandlingar har du gjort? 
  • Cyanea
    13Juli skrev 2016-09-27 19:39:16 följande:
    5 återföringar. Vart gravid i våras. Men vid det tidiga ultraljudet visade det sig att fostersäcken var tom. Det var grymt jobbigt.
    Känner igen det där :( Fick också ett tidigt missfall efter IVF. 

Jag tänker så här: i dagsläget behöver du bara göra en enda sak, och det är att hantera sorgen du känner. Du behöver inte känna här och nu att du vill genomgå mer IVF. Ge det tid och tänk på den frågan när du hunnit läka. Ta en dag i taget och ta inga beslut förrän det är dags att ta dem. 

Hoppas turen snart vänder för dig. 
Svar på tråden vilken ruvardag fick ni plus med Blastocyst?