• 13Juli

vilken ruvardag fick ni plus med Blastocyst?

Jag är på rd 7 med ett upptinat 5dgr blasto. Ingen skymt om något plus. Är det kört? Ser folk som plussar på dag 6 med blasto. Men inte jag.

• Svar på tråden vilken ruvardag fick ni plus med Blastocyst?
  • Cyanea

Jag brukar hålla mig från att testa förrän TD just eftersom det kan variera och jag inte vill behöva tvivla på resultatet, men förstår de som testar tidigare. 

Ett ägg fäster i regel 5-10 dygn efter befruktning och om jag inte missinner mig kan det dröja något längre vid IVF. Inte förrän ägget fäst ordentligt börjar hCG att produceras. Det är alltså fullt möjligt att du är gravid men inte har hunnit få tillräckligt hög halt hCG för att det ska synas på test. 

Jag håller tummarna för att det går bra, stort lycka till!

• Kelsson1

Med dottern fick jag plus på RD6 men med sonen var det extremt svagt streck först på RD7. Så det behöver inte vara kört än. Vänta och testa igen om ett par dagar, håller tummarna!

• Calliope

Jag plussade svagt på rd 6 med blasto. Den graviditeten slutade med missfall i v7. Nu är jag gravid igen och denna gången plussade jag på rd 9 med tvådagars odlade.

Tror inte det är kört ännu för dig. När jag väntade sonen fick jag inget plus förrän efter den officiella testdagen. Jag hade tagit flera test innan men alla hade visat negativt.

• FruHolmli

Jag plussade på RD 4 med blastis. Digitala på RD 6 fick jag gravid 1-2.
    Men jag tror det är mycket individuellt!
    Ge inte upp än.
    RD 12 bör vara mer säkert!

• 13Juli

Tack för era svar. Testade idag igen rd 8 men inget plus. Känns ganska kört. Orkar inte med nån mer ivf behandling.

• FruHolmli
    13Juli skrev 2016-09-27 13:59:01 följande:

Tack för era svar. Testade idag igen rd 8 men inget plus. Känns ganska kört. Orkar inte med nån mer ivf behandling.

Vad har du använt för test?
  • Cyanea
    13Juli skrev 2016-09-27 13:59:01 följande:

Tråkigt att du känner så, men jag förstår. 

Hur många behandlingar har du gjort? 
  • 13Juli
    FruHolmli skrev 2016-09-27 14:01:22 följande:

Vad har du använt för test?

Testlagrets.
  • 13Juli
    Cyanea skrev 2016-09-27 15:49:08 följande:

Tråkigt att du känner så, men jag förstår. 

Hur många behandlingar har du gjort? 

5 återföringar. Vart gravid i våras. Men vid det tidiga ultraljudet visade det sig att fostersäcken var tom. Det var grymt jobbigt.
  • Cyanea
    13Juli skrev 2016-09-27 19:39:16 följande:
    5 återföringar. Vart gravid i våras. Men vid det tidiga ultraljudet visade det sig att fostersäcken var tom. Det var grymt jobbigt.
    Känner igen det där :( Fick också ett tidigt missfall efter IVF. 

Jag tänker så här: i dagsläget behöver du bara göra en enda sak, och det är att hantera sorgen du känner. Du behöver inte känna här och nu att du vill genomgå mer IVF. Ge det tid och tänk på den frågan när du hunnit läka. Ta en dag i taget och ta inga beslut förrän det är dags att ta dem. 

Hoppas turen snart vänder för dig. 
  • Kelsson1

13juli: Låt dig själv att bryta ihop totalt och var ledsen känner du efter en tid fortfarande som du gör nu så behöver du inte genomgå fler behandlingar men kan också vara så att du ändrar dig. Hur det än blir så skickar jag varma kramar och lycka till i livet!

• lellisen

En liten fråga här, visar det plus snabbare med blactosyst?? fick ett 2 dagars tillbaka och tuvardag 7 här men inget plus.......blir så orolig...och mensvärk också bläääää

• FruHolmli
    lellisen skrev 2016-10-20 06:03:04 följande:

En liten fråga här, visar det plus snabbare med blactosyst?? fick ett 2 dagars tillbaka och tuvardag 7 här men inget plus.......blir så orolig...och mensvärk också bläääää

Ja. Antagligen eftersom en blastocyst är redo att "kläckas" ur skalet direkt. När den gör det fäster den.

En 2-3 dagars är för få celler. Den måste bli blastocyst (oräkneliga celler) innan skalet kläcks. Det är vid 5-6 dygn den går över i det stadiet.

Så eftersom en blastocyst fäster snabbt, så börjar hcg utsöndras rätt snabbt.
  • lilsis

RD 6/7 alla tre gångerna med blasto men bara den tredje klarade sig längre än till v5+1 (18+2 idag). Så när jag plussat har inte spelat någon roll för utgången.

Svar på tråden vilken ruvardag fick ni plus med Blastocyst?