Komplikationer vid de två första förlossningarna, hur gick det med tredje?
Vårt första barn föddes med hjälp av sugklocka då hennes hjärtljud gick ner, hon vägde 4 kg och vårt andra barn fastnade under förlossningen, efter en stunds arbete lyckades dom tillslut vrida loss honom, han andades inte men fick igång andningen efter en stund. Jag fick åka på operation pga att jag fick en djupt bristning när dom vred honom. Han vägde 4.5 kg
Innan sonen föddes var jag jätteorolig inför förlossningen, men dom avfärdade bara min oro med att säga att barnen ofta inte är så mycket större och om man redan fött ett barn är det ingen fara. Jag frågade om dom kunde kolla hur stort barnet var innan, men det gick inte och jag fick sedan gå över tiden med 2 veckor!!
Nu är jag gravid med 3e barnet och är så rädd att detta barn inte kommer överleva förlossningen. Var på inskrivning här om dagen och hon skulle kontakta läkaren för eventuellt förberedelse inför nästa förlossning, "kanske man inte ska låta dig gå över lika mycket denna gång, det är generellt svårare att föda stora barn om man är kort" De svaren fick jag.
Känner mig orolig för att dom inte kommer ha någon extra koll och bara avfärda allt denna gång med.
Är det någon som har varit med om något liknande? Hur gick det i så fall för er?