Stressad över amningsnappen
Ta ett djupt andetag och andas lugnt. Amning är svårt för de flesta, en riktig teknikgren! Du är bara i början. För det flesta tar det ett par månader att få amningen etablerad. Även bebis ska ju lära sig hur man gör!
Kolla in www.amningshjalpen.se eller kontakta amningsmottagningen på ditt bb för att få proffshjälp.
Alla bebisar ammar olika. Vissa äter från båda brösten vid varje tillfälle andra ett i taget. Det viktiga är att bebis äter från båda under dagen.
Själv hade jag också amningsnapp, kunde fasa ut den efter ca. 6 veckor. Så bara för att det inte går nu behöver det inte vara kört!
Tveka inte att ta hjälp! Och känn dig inte stressad. Låt det få ta tid att lösa sig. Har BVC sagt något om vikten? Alla bebisar rasar i vikt och de flesta behöver 2-3 veckor på sig att ta igen den viktförlusten. Min bebis föddes 3030g och är nu efter 13 veckor uppger i 4200g. Alla bebisar rekordökar inte i vikt och det behöver inte vara farligt "så länge de följer sin viktkurva" som BVC brukar säga :) Min BVC är inte orolig. (Kan även tillägga att vi tillmatade i början för att hon skulle få i sig mer men att det fasades ut sen).