Inlägg från: Gfylpufpntlmj |Visa alla inlägg
  • Gfylpufpntlmj

sonen vägrar sova

Hade testat att lägga tidigare, innan han hinner bli skittrött. I desperata tider har det hänt att jag låtit den bråkande ungen somna i soffan för att sen bära in, har inte tagit mer än max 30-45 efter vanlig läggtid (ungen är ju liksom trött egentligen), barnet har varit tyst och nöjd framför tv:n och jag har fått lite sömn under natten. Inte ultimat och säkert inget alla "bajsnödiga mammor", som maken kallar dom, hade tyckt om men är man desperat och måste få sova så får man göra det enda som funkar...

• Gfylpufpntlmj

Även om det bara är en halvtimme tidigare? Usch, så jobbigt du har det...! Har haft mycket strul med båda barnens sömn och det hjälper inte dig just nu, men håll ut för fan! ???? Det brukar lösa sig själv utan att man fattat vad som hänt. Testa att låta honom somna framför barnkanalen nån gång för att få lite underlättning och kämpa på. Man blir förvånad över hur mycket man fixar trots sömnbrist. Tips! Är fjärrkontrollen borta har du säkert lagt den i kylen eller tvättmaskinen och är du så trött att du är snurrig så dunka för sjutton inte huvudet i väggen - du vaknar upp med huvudvärk!

• Gfylpufpntlmj

Även om det bara är en halvtimme tidigare? Usch, så jobbigt du har det...! Har haft mycket strul med båda barnens sömn och det hjälper inte dig just nu, men håll ut för fan! ???? Det brukar lösa sig själv utan att man fattat vad som hänt. Testa att låta honom somna framför barnkanalen nån gång för att få lite underlättning och kämpa på. Man blir förvånad över hur mycket man fixar trots sömnbrist. Tips! Är fjärrkontrollen borta har du säkert lagt den i kylen eller tvättmaskinen och är du så trött att du är snurrig så dunka för sjutton inte huvudet i väggen - du vaknar upp med huvudvärk!

• Gfylpufpntlmj
    Kim Possible skrev 2016-09-23 22:07:52 följande:

Du skriver i kategorin "ensam förälder", men skriver även om "maken".

Är ni två får ni ju bytas av tex varannan kväll, samt låta honom somna lite varstans som passar. Helt enkelt inte göra så stor grej av allt. Eller så delar ni upp det som sagt. Är du ensam, maken/pappan kanske är ett ex, så förstår jag att det blir svårare. Desto mer om du även har ett yngre barn att rodda helt själv.

Känns som att flera i tråden förväxlat ts med mig. Ts är själv, jag skrev om en make (ex numera egentligen, därför jag svara i just ensamma föräldrar kategorin).
Svar på tråden sonen vägrar sova