Inlägg från: Anonym (EmmaMaria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EmmaMaria)

Min särbo får inte träffa sina barn

Fånga dagen skrev 2016-09-22 12:55:53 följande:
    " I alla dessa fall har det ändå slutat med att han har fått barnen på sin dag."

Men...... då stämmer alltså inte din rubrik, att han inte får träffa sina barn?
    Som jag skrev, hon har hotat med det vid flera tillfällen. Men gett med sig till slut. Men denna gång har hon vägrat. Så just nu får han inte ha sina barn på sin vecka.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Fånga dagen skrev 2016-09-22 13:20:27 följande:
    Har du träffat barnens mamma?
    Nej. Har inga önskemål om det heller.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Fånga dagen skrev 2016-09-22 14:18:21 följande:
    Jag tänkte att du kanske träffat henne, och bildat dig en uppfattning om henne som person. Men du känner henne alltså inte alls? Men tror ändå att hon istället för att lugna barnen om de är lite oroliga när de ska till pappa, istället eldar på lite extra, för att göra dem ännu mer oroliga?
    Inte för att oroa dem, det tror jag inte hon vill. Utan snarare att hon gärna vill ha dem själv. Och jag svarade på en retorisk fråga.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Anonym (ijuhygt) skrev 2016-09-22 14:31:35 följande:

För det första, att du inte har önskan om att träffa barnens mamma visar att du inte är mogen att bli bonusförälder. Du vet ingenting om henne annat än det pappan säger, dvs du vet inget.

Han kanske är superärlig men det du får är ändå hans uppfattning om henne, inte nödvändigtvis sanningen.

Det allra bästa är om föräldern träffar barnets andra förälders nya partner och säger hej, kan de fungera bra ihop, så mycket bättre, men om de iaf säger hej till varandra och pratar en stund så får de ett hum om vem barnen spenderar mycket av sin tid med. I ert fall spelar det än så länge ingen roll dock om ni tänker fortsätta ses enkom på barnfria veckor. Men ska ni flytta ihop är det bara dumt att barnsla sig kring att träffa den andra föräldern. Nog om det dock.

Det kan mycket väl vara så att barnen inte vill till pappan. Många barn klarar inte varannan vecka, jättemånga väljer i tonåren främst att inte alls ha varannan vecka för det blir så jobbigt att åka.
    En del väljer 2 v i stöten, 1 månad i stöten,  andra varannan helg eller kanske bara ses dagtid då och då osv.

MEN inte alla barn orkar med att säga till den föräldern de inte vill vara hos att de inte vill det. De vill inte såra, de älskar säkert sin pappa men de kanske inte vill vara där ändå.
    Det kan vara många orsaker, maten, stöket, att det är jobbigt att leva i kappsäck och åka emellan, att han har längre till kompisar och mycket mer.

Mamman kan alltså helt enkelt stå på barnens sida och ta striden med pappan. det behöver inte alls vara hon som försöker hindra barnen.

Mitt råd är att barnen får träffa skolkuratorn. Denne kommer att stå helt på barnens sida och kan avgöra om det är barnen som inte vill eller mamman som försöker förstöra.

Har jag skrivit att jag vill bli bonusförälder?

Då vi bor 7 mil ifrån varandra och med barn i olika städer så är ett heltidsboende ihop inte aktuellt just nu.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Anonym (ijuhygt) skrev 2016-09-22 14:59:12 följande:

Nej, det har du inte skrivit, jag ville bara påpeka att du inte är redo för det med din inställning.

Så länge ni är särbos, som jag skrev, är det ju inte nödvändigt att du träffar mamman. Men tro inte allt din särbo säger, det han säger är HANS uppfattning och hans spegling av vad som sker.

Du behöver faktiskt inte påpeka det, förstår inte syftet? Om det inte är för att skriva mig på näsan.

Självklart tror jag inte på allt han säger, eller inbillar mig att han gör allt rätt och hon allt fel.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Birgitta02 skrev 2016-09-22 13:01:34 följande:

Ok. Då är det vid ETT tillfälle som han inte fick ha barnen under sin vecka. jag tror han får ha mer tålamod. Det verkar som om det funkar ändå fast exet strula?

Samtidigt, det är en ohållbar situation att hon hotar honom var och varannan gång han ska ha sina barn. Det blir ju en psykisk påfrestning för honom att ha det så här. Och vad händer nästa gång han ska ha barnen? Och framtiden alls...
  • Anonym (EmmaMaria)
    Anonym (Lola) skrev 2016-09-23 08:14:38 följande:

Mitt enda råd är att inte blanda dig införas konflikt för mycket. Det är pappan som måste ta tag i sina issues med mamman - inte du.

Tro mig, jag har varit där. Det enda du tjänar på det själv är att bli mentalt utsliten och ta över två vuxna människors konflikt.

Inse alltså din egen begränsing: du kan inte göra någonting alls åt deras situation.

Jo, jag vet. Och det enda jag gjort är väl att höra mig för lite här, för att se om det finns några tips. Jag hade ett konto sedan innan så jag tänkte att det var smidigt att slänga ut en fråga. Sedan lyssnar jag så klart på honom. Men i övrigt är det hans grej att styra upp. Han exfru ogillar mig så mycket som det är redan, och jag har verkligen inga behov att komma i konflikt med henne. Vi hoppas ju på en framtid och då kommer jag behöva komma överens med hans ex. Att jag skulle lägga mig i och engagera mig u detta för mycket skulle inte bidra till en god relation.

• Anonym (EmmaMaria)
    Anonym (ijuhygt) skrev 2016-09-23 07:28:38 följande:
    Syftet var att påpeka detta för dig då jag fick uppfattningen av att du inte insåg det själv.
    Du gav också intryck av att tro allt han säger eftersom du skriver så som du skriver om mamman utan att själv ha träffat henne.
    Vad rart av dig att du påpekade det.

Klart jag inte tror på allt han säger, men han har visat smskonvesationer, mail och jag har hört dem prata i telefon. Givetvis påverkar det min åsikt av henne.

Jag vet att allt inte enbart är hennes fel.
  • Anonym (EmmaMaria)
    HumanMP skrev 2016-09-23 11:12:49 följande:

Och eftersom jag redan är idioten här, kan jag nog fritt berätta om hur jag verkligen ser dig ts? Du ts, har inte koll på någonting som gäller hans ex familj. Det är ett faktum. Du vill varken ha kontakt med mamman eller barn öht, men känner dig utvald att ta hans strider? Skulle jag vara i din sits, skulle jag först och främst reda ut om jag är den enda särbo som lever 7 mil från honom innan du skickar någon krigsförklaring till hans ex. Nästa steg skulle nog vara att träffa hans ex för att även kunna lyssna på den andra sidan i den där leken för hittills vet du jo enbart det som han berättar för dig.

Hur som helst. Det angår inte dig hur dem har det. Och eftersom du ändå aldrig vill bli någons bonusmamma, fattar jag inte varför du nu är så upprörd? 

Hur du ser mig känns tämligen ointressant...
    Jag har som sagt fått läsa mail mellan dem, sms mellan dem och även hört dem prata i telefon. Han är inte på något sätt oskyldig. Men hon är absolut inte guds bästa barn.

Jag har läst statusuppdateringar hon gjort om mig på FB, så att jag inte känner något behov att träffa henne har ju helt klart sina orsaker. Hans barn har jag däremot inga problem att träffa, men vi bor ju 7 mil från varandra och ses när vi är barnfria, vi har helt enkelt inte valt att introducera våra barn för varandra och för varandras barn ännu. Varför skulle han ha fler särbos? Nu är du bara väldigt larvig, och hur ska jag kunna skicka krigsförklaringar till hans ex när jag inte ens träffat henne? Du känns lite paranoid....

Vill och vill bli någons bonusmamma? Jag kan inte bli det i dagsläget med tanke på avstånd och att vi båda har barn på olika håll. Förstår inte vad det har att göra med min vilja. Men upprördheten ligger så klart i att jag ser hur detta påverkar honom...borde vara tämligen givet med en gnutta empati i kroppen...
  • Anonym (EmmaMaria)
    Anonym (me) skrev 2016-09-23 11:17:13 följande:

hur vet du att det är mamman som är boven i detta? Kan ju faktiskt vara barnen som inte vill, i den åldern slutade mina barn åka till sin pappa. Dom åkte när det var nåt speciellt bara. Dom ville hellre bo på ett ställe och umgås med sina vänner. då åkte mina barn varannan helg bara och det slutade dom som sagt med. vad vi än gjorde så ville dom inte. Nu efter ett par år så åker dom oftast varannan helg igen, men vissa perioder i livet är andra saker viktigare än sina föräldrar och det måste man acceptera. 

Barn i hans barns ålder ska inte själva bestämma om sitt boende, det ska föräldrarna göra i samråd. Barn har rätt till båda sina föräldrar.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Ess skrev 2016-09-24 10:28:03 följande:
    Han MÅSTE fortsätta strida för att få träffa dem även dessa veckor, för annars kommer det att ligga honom i fatet när hon säger att han inte visat något intresse alls av att träffa dem senaste tiden. 
    Det gör han.
  • Anonym (EmmaMaria)
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-27 13:27:49 följande:
    Har han fått ha barnen något nu sen du startade tråden? Han har väl åtminstonde fått träffa dem?
    Han fick träffa det ena barnet i söndags på stan.
  • Anonym (EmmaMaria)
    smulpaj01 skrev 2016-10-12 15:47:46 följande:
    Fast nu vet vi ju inte om det är som mamman säger - att barnen verkligen inte vill till sin pappa?!
    Jag och min bror slutade åka till pappa i den åldern. Vår mamma försökte verkligen men vi tokvägrade, rymde hemifrån, låste in oss, grät och skrek m.m.
    Tycker barnen får bestämma i den åldern!
    Jag kan ju inte svära på det, men jag tror faktiskt inte att hon försöker alls. Nu är hon bortrest och då fungerar det plötsligt jättebra att lämna barnen där. Så det fungerar ibland...ganska konstigt skulle jag säga.
Svar på tråden Min särbo får inte träffa sina barn