Inlägg från: Anonym (ijuhygt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ijuhygt)

Min särbo får inte träffa sina barn

För det första, att du inte har önskan om att träffa barnens mamma visar att du inte är mogen att bli bonusförälder. Du vet ingenting om henne annat än det pappan säger, dvs du vet inget.

Han kanske är superärlig men det du får är ändå hans uppfattning om henne, inte nödvändigtvis sanningen.

Det allra bästa är om föräldern träffar barnets andra förälders nya partner och säger hej, kan de fungera bra ihop, så mycket bättre, men om de iaf säger hej till varandra och pratar en stund så får de ett hum om vem barnen spenderar mycket av sin tid med. I ert fall spelar det än så länge ingen roll dock om ni tänker fortsätta ses enkom på barnfria veckor. Men ska ni flytta ihop är det bara dumt att barnsla sig kring att träffa den andra föräldern. Nog om det dock.

Det kan mycket väl vara så att barnen inte vill till pappan. Många barn klarar inte varannan vecka, jättemånga väljer i tonåren främst att inte alls ha varannan vecka för det blir så jobbigt att åka.
    En del väljer 2 v i stöten, 1 månad i stöten,  andra varannan helg eller kanske bara ses dagtid då och då osv.

MEN inte alla barn orkar med att säga till den föräldern de inte vill vara hos att de inte vill det. De vill inte såra, de älskar säkert sin pappa men de kanske inte vill vara där ändå.
    Det kan vara många orsaker, maten, stöket, att det är jobbigt att leva i kappsäck och åka emellan, att han har längre till kompisar och mycket mer.

Mamman kan alltså helt enkelt stå på barnens sida och ta striden med pappan. det behöver inte alls vara hon som försöker hindra barnen.

Mitt råd är att barnen får träffa skolkuratorn. Denne kommer att stå helt på barnens sida och kan avgöra om det är barnen som inte vill eller mamman som försöker förstöra.

• Anonym (ijuhygt)
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 14:41:24 följande:
    Har jag skrivit att jag vill bli bonusförälder?

Då vi bor 7 mil ifrån varandra och med barn i olika städer så är ett heltidsboende ihop inte aktuellt just nu.
    Nej, det har du inte skrivit, jag ville bara påpeka att du inte är redo för det med din inställning.

Så länge ni är särbos, som jag skrev, är det ju inte nödvändigt att du träffar mamman. Men tro inte allt din särbo säger, det han säger är HANS uppfattning och hans spegling av vad som sker.
  • Anonym (ijuhygt)
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 15:35:52 följande:
    Du behöver faktiskt inte påpeka det, förstår inte syftet? Om det inte är för att skriva mig på näsan.

Självklart tror jag inte på allt han säger, eller inbillar mig att han gör allt rätt och hon allt fel.
    Syftet var att påpeka detta för dig då jag fick uppfattningen av att du inte insåg det själv.
    Du gav också intryck av att tro allt han säger eftersom du skriver så som du skriver om mamman utan att själv ha träffat henne.

Svar på tråden Min särbo får inte träffa sina barn