Inlägg från: Fånga dagen |Visa alla inlägg
  • Fånga dagen

Min särbo får inte träffa sina barn

Har pappan pratat med barnen om detta? De är ju så pass gamla att de borde kunna tala för sig, i synnerhet när de verkar ha en god relation till sin far.

• Fånga dagen
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:27:23 följande:
    Han har försökt, men de säger bara att han ska prata med mamman och ger luren till henne.
    " I alla dessa fall har det ändå slutat med att han har fått barnen på sin dag."

Men...... då stämmer alltså inte din rubrik, att han inte får träffa sina barn?
  • Fånga dagen
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:58:12 följande:
    Som jag skrev, hon har hotat med det vid flera tillfällen. Men gett med sig till slut. Men denna gång har hon vägrat. Så just nu får han inte ha sina barn på sin vecka.
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:58:12 följande:
    Som jag skrev, hon har hotat med det vid flera tillfällen. Men gett med sig till slut. Men denna gång har hon vägrat. Så just nu får han inte ha sina barn på sin vecka.
    Ok.....förlåt, då har jag läst lite slarvigt.

• Fånga dagen
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 12:41:53 följande:
    Jag tror att de nog är lite tryggare med mamman, hon var hemma mer när de var små, han har alltid jobbat mycket och tjänat pengarna...(gemensamt beslut) osv. Så jag tror kanske att det kan vara så att de kan yppa lite stress/oro när de ska byta förälder, vilket är fullkomligt normalt...det gör mina också även om de är 100% trygga med både mig och mitt ex. Men istället för att hon lugnar dem och säger hur bra det kommer bli hos pappa eldar hon nog på lite extra, så att de oroas ännu mer. Och till slut får hon för sig att de far illa och inte kan åka dit och slutligen har hon fått dem att förstå att det är så också.

Men detta är vad jag tror.
    Har du träffat barnens mamma?
  • Fånga dagen
    Anonym (EmmaMaria) skrev 2016-09-22 13:40:35 följande:
    Nej. Har inga önskemål om det heller.
    Jag tänkte att du kanske träffat henne, och bildat dig en uppfattning om henne som person. Men du känner henne alltså inte alls? Men tror ändå att hon istället för att lugna barnen om de är lite oroliga när de ska till pappa, istället eldar på lite extra, för att göra dem ännu mer oroliga?
Svar på tråden Min särbo får inte träffa sina barn